Gå til innhold

Termindatoen nærmer seg, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

..jeg gruer meg så intenst!

og det er ikke pga selve fødselen.... jeg gruer meg pga amminga jeg....

jeg har ikke lyst i det hele tatt, men jeg veit at det kommer til å bli sinnsykt press om det og det gjør meg fortvila..........

det er sikkert mange nå som tenker at jeg er det teiteste mennesket på jorda, og det får dere bare værsågod å tenke.... men amming er faktisk ikke for alle... jeg får panikk ved tanken......

og, nei, jeg er ikke førstegangsfødende.....

førstemann fikk litt morsmelk og litt nan fram til han var 3,5 mnd ca men etter det gikk jeg over til å gi han kun nan..... og han har da blitt en stor og sterk 2,5 åring.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja sykehusene er ammefreaks, men som du sier det passer ikke for alle..... Jeg ammet kun 1 mnd med min førstefødte 08.. jeg var mye syk og hadde ikke sjangs..og det klødde i hele kroppen bare jeg tenkte på amming.. Venter nå nr to og skal prøve så godt jeg kan og amme lenger, men tiden får vise...he...Så hadde jeg vært deg så ikke føl på det en gang...bare gjør som du selv føler, for det er det som er riktig...sykehuset får ihvertfall ikke overkjøre meg denne gangen, et hakk mere bestemt denne gangen ettersom jeg kommer dit med litt mere erfaring..kjenner ei som tok med nan på sykehuset jeg, når hun dro for og føde..barnet drakk nan fra dag en.. de på sykehuset ble jo helt på tuppa, men hun hadde bestemt seg... hun hadde barn fra før og nektet å amme.. for hun klarte det bare ikke..så dette er ditt valg Linnymor_87....bare vær bestemt.. masse lykke til... :)

Skrevet

det er godt å høre at det er fler enn meg da...

hehe :)

det er jo så mye fokus på amming så man føler seg helt aleine her i verden når man mener noe annet.......

takk for svar :)

Skrevet

Ja jeg vet...Så det er bare å ta på seg bestemt humøret, og bare følge egen følelse...Det skal jeg også...haha:)

Skrevet

Jeg har også 1 barn fra før. Jeg trivdes aldri med ammingen. Tror det var en blanding av mange ting: Fryktelig plagsomt med etterrier og ubehag i forbindelse med ammingen i begynnelsen. Syntes babyen var fryktelig urolig og "survete" og mistenkte at det hadde med matingen å gjøre - fikk hun egentlig nok?? Og likte ikke det offisielle med ammingen, at alle synes det er såååå koselig og plutselig var puppene mine offentlig eiendom for alle fra venninner, svigerfar til mannens kompiser. Et tegn på at jeg ikke var trygg nok? Godt mulig det. Resultatet ble at jeg etter 2,5 måned gikk over til MME og følte at livet som nybakt mor endret seg etter det. Jeg fikk en mye mer harmonisk baby, jeg ble mer harmonisk og trygg selv og begynte å nye livet igjen etter måneder med en følelse av mislykkethet.

Jeg har sagt klart fra til min samboer denne gangen at ingen i hele verden kan tvinge meg til å fortsette med amming, hvis jeg føler at jeg ikke får det til eller jeg rett og slett mistrives med det. Men jeg skal forsøke så godt jeg kan, jeg vil gjerne få det til. Jeg skal være mye mer bevisst på å trekke meg tilbake når det skal ammes, så babyen og jeg får ro rundt matingen. Så får samboer sitte med gjestene i stua, mens babyen mates. I tillegg har jeg denne gangen gått til en privat jordmorklinikk, der den ene jordmoren som jeg har fått et veldig godt "forhold" til, tilbyr ammerådgivning. Så hvis jeg føler det blir vanskelig,skal jeg i alle fall ta en time med henne før jeg avslutter forsøket på å amme.

Så skal det sies at jeg gruer meg ikke, og hva andre måtte mene, det får de bare mene. Jeg ønsker å få det til, men jeg lover ikke at jeg vil lykkes.

LYKKE TIL, jenter, gjør det som er riktig for dere. Lykkelige mammaer gir lykkelige barn, tror jeg.

PS: Mitt første barn har blitt en sterk og sunn 8 åring, som er mindre syk enn de fleste! Ser ikke ut til at hun tok noen skade av mangelen på ekte morsmelk, for det var melken som manglet, ikke morskjærligheten! ;-)

Skrevet

tusen takk for det, Wopi :)

mm er sikkert det aller beste for ungen, jeg tviler ikke på det, men det er da virkelig viktig for barnet å ha en mor som er i godt humør og har det bra også :)

og her er det masse masse morskjærlighet både til min 2,5 år gamle prins OG til den lille prinsessa som enda ikke har sett dagens lys :)

Skrevet

jeg er motsatt, fikk aldri skikkelig til ammingen sist, og det er ingenting jeg ønsker mer enn å få det til denne gang! men det er nok ikke for alle..

men ville bare anbefale deg å snakke med legen/jordmor om dette, og få de til å skrive det i papirene dine, at du skal ikke amme. hvis du er 100% sikker liksom, på at du IKKE vi prøve. så vær helt bestemt på det, si du har tenkt mye på det, og vil ha tabletter som stopper melka rett etter fødsel. da står det i papirene dine, og hvis noen spør hvorfor, kan du bare si at det er private grunner eller noe..

litt lettere enn å liksom komme på barsel og si, neeeu, jeg vil egentlig ikke amme jeg.. da vil de sikkert presse deg.

Skrevet

det er så sant så sant..

skal til jordmor på torsdag og da skal jeg ta det opp med henne tenkte jeg... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...