Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Skrev et gratulasjonskort til oss nybakte foreldre, og skrev følgende "Gratulerer med vårt nye barnebarn!" Var ikke det mer naturlig å gratulere oss med vårt første barn?? Det er henne i et nøtteskall altså. Det er først og fremst HENNES barnebarn. Hun maser og klisser sånn på den ungen. Jeg vet hun er kjempeglad i barnebarnet sitt, og det setter jeg pris på! Blir bare så lei av at hun ser på vesla vår som ei lita dokke(svigermor er helt babygal, større unger er litt mindre spennende). Hun synes det er søtt når ungen griner. Har sett hun har nappa ut smokken til vesla på en bare måned for å få reaksjon, og da begynner hun selvsagt å sutre hvis hun er litt sulten eller vil kose seg med å sutte. Jeg har i det siste bare sagt "nei nå skal hun ha mat" og tatt ungen. Hva er vel søtt med å se en unge veive med armene, smatte og grine fordi hun er sulten? Jeg blir bare så irritert. Og hun spør ikke om å få ta kveldsstellet på ungen. Hvis hun er her og jeg sier at nå er det tid for pysj og kveldspupp. Da bare tar hun med seg ungen og ordner uten å tenke på å spørre om det var greit. Hvis hun spurte hadde det ikke gjort noe. Åååå hva er det med disse svigermødrene altså... kan de ikke trå litt varsomt. Har så mange eksempel på ting hun gjør at...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Så du synes det er greit at noen napper ut smokken på din baby for å få den til å grine og veive med armene. For så å sitte å le når ungen griner?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 jeg ville sagt du var VELDIG hårsår. Det med gratulasjonskortet er jo bare morsomt!!
Dr. Greve Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Det med kortet er jo bare en skrivemåte, hadde aldri i verden reagert på det. At hun tar kveldsstellet, er ikke det bare hyggelig da? Hun gidder i alle fall. Det med smokken høres sært ut, er du sikker på at du har oppfattet hele bildet? Hvordan vet du at hun synes det er søtt at ungen gråter?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 hei,. rart å skrive slikt i et kort ja.. så lenge hun gir kortet til dere burde det stå gratulerer som foreldre.. heldigvis er ikke min svigermor slik.. hun spør om lov for å gjøre ting med ungen.. ungen vår er 2 år og hun spør om hun kan skfite bleie før hun gjør det.. utrolig glad for den respekten at hun spør... har en svigerbestemor som er helt forferdelig når det gjelder små babyèr.. hun kan minne litt om slik du beskrev din svigermor.. vi satt på plass min svigerbestemor for en tid tilbake.. den dama besøker ikke engang oldebarnet sitt nå fordi hun er fornermet for hvordan vi velger å ha det og at hun ikke får gjøre som hun vil. hun var her på lørdag i bursdag men ellers enn det kommer hun ikke. heller ikke å høre fra. når hun var her på lørdag tok jeg ho i nok en ting ho prøvde seg på å da ble hun fornermet og sur.. snakket ikke mer til meg den dagen. du kan jo på en pen måte fortelle henne at du ville sette pris på om hun kunne spurt før hun begynte å gjøre ting..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Jeg skjønner godt at du syns hun er irrterende. Vet ikke om det er noe du kan gjøre med det. Er hun typen du kan si ifra til? Kanskje det er verdt å gjøre et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 Kjære deg.. Det er helt sikkert ment som en morsomhet å gratulere seg selv med barnebarn i stedet for å gratulere dere som foreldre. Dette er for å vise at de har gledd seg enormt til dette, og at de setter henne foran alt. Skjønner ikke hva du gnåler etter! Jeg hadde dratt på smilebåndet om jeg hadde fått et lignende kort.)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #9 Skrevet 6. september 2010 Herregud for så mange hårsåre folk som finnes? Det gratulasjonskortet er jo bare morsomt! Ironi kalles det. Skjønner du ikke humor? Hadde det vært annerledes om det var f.eks din som skrev det? Høres ut som du ikke liker svigermor i utgangspunket og finner på alle "feil" hun gjør for å ha noe på henne. Hadde vært morsomt å høre svigermors versjon: "Å hjelpes for en sur og gretten svigerdatter jeg har...."
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #10 Skrevet 6. september 2010 Det med kortet ville ikke jeg tatt meg nær av i allefall. Det er kanskje sårt siden du er litt på kant med hun fra før. Når det gjelder resten, så hadde ikke jeg akseptert at noen, hverken mine foreldre, eller hans, hadde "overtfall" stell og rutiner som det passer dem uten å høre med oss først. Det er selvfølgelig greit at de bidrar, det setter jeg pris på. Men for min del synes jeg det er mye lettere å slippe til når de er litt ydmyke. Har heldigvis et godt forhold til både svigerforeldre og foreldre. Men dette gjaldt for min del når hun var baby, hadde kolikk og jeg var uerfaren og nærtagen. Nå er hun 2 år, og de må bare ta hun med på badet og stelle hun ved kveldstid om det passer dem
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #11 Skrevet 6. september 2010 Gruer meg nesten til den gang jeg blir svigermor.... syns alle klager sånn... la besteforeldre ta del! hun er der vel ikke vær kveld? er bra for barna også!!! syntes foreldre nå til dags skal holde barna helt for seg selv.. barna har godt av flere omsorgspersoner:) LA de ta del om de ønsker det!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #12 Skrevet 6. september 2010 Jeg ønsker meg faktisk en svigermor!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #13 Skrevet 6. september 2010 Huff, denne svigermoren synes jeg synd på. Hun kan tydeligvis ikke gjøre NOE riktig i dine øyne. Vær glad hun er så opptatt av barnebarnet, hun gjør jo alt i beste mening (det med smokken var kanskje ikke så kjempebra, men ikke noe å hisse seg opp over). Man må da vise hverandre LITT raushet og overbærenhet!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #14 Skrevet 6. september 2010 Hun har sagt det med egne ord til meg. Babyer er såå søte når de gråter. Det med kortet hadde jeg aldri reagert på om ikke jeg har 1000 eksempler på at hun tar helt over når det gjelder vår baby. Hun har sagt til meg at hun mener jeg burde slutte å amme babyen helt når den er 4-5 måneder gammel, fordi da er det lettere for henne å få tatt med ungen på trilletur. For ikke å snakke om at da kan ungen overnatte og vi kan bare reise bort. Deilig at noen vil være barnevakt tenker sikkert flere. Og det er sant det. Men måten hun sier det på "slutt å amme, for da får jeg ha ungen". Da blir hormontrollet i ammetåka ganske irritert.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #15 Skrevet 6. september 2010 Hvordan vet du at hun gjør alt i beste mening? Hun liker å bestemme. Greit nok det i eget hus. Men her bestemmer vi. Jeg hadde aldri sagt til henne ting for å bestemme over noe hun liker å gjøre i sitt hus for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #16 Skrevet 6. september 2010 Hun skjønner ikke ironi. Og det med kortet hadde jeg bare ledd av hadde det ikke vært for at det er tusen eksempel på at hun buser i vei med alt mulig rart, mens jeg 90% av gangene bare må bite meg i tunga... Og nei, jeg er ikke sur og gretten mot svigermor. Burde sagt fra mye mer. Da hadde jeg sikkert reagert mindre på såkalte småting.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #17 Skrevet 6. september 2010 Min svigermor bryr seg INGENTING om vår kommende første baby!! Syns det er litt verre.....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #18 Skrevet 6. september 2010 Ja, sikkert godt med barnevakt men å si noe slikt er faktisk veldig egoistisk. Det beste for baby er at du ammer inn i andre leveår, ikke at du slutter så tidlig. Da hadde jeg blitt veldig irritert om min svigermor mente det. HS sier til meg at det ikke er så bra for baby å overnatte borte i første leveår, så dt gidder ikke jeg ta sjansen på uansett. Hun er virkelig et egoistisk menneske. Ingen jeg ville overlatt en lite en baby til. Om hun først og fremst tenker på sitt eget beste så har hun ikke evne til å ta seg av en baby som ikke kan fortelle om sine behov. Litt omløp i hodet må man nesten ha om man skal sitte barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #19 Skrevet 6. september 2010 Det høres ut som det barnebarnet var meget ønsket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå