Gå til innhold

Hender det at du tar initiativ til sex?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hvor vanlig det er at jenta i et parforhold tar initiativ til sex.

 

Selv gjør jeg det aldri, men mannen min har begynt å etterlyse det. Problemet er at han har en egen evne til å få lyst når det passer dårligst for meg. Det kan derfor bli ganske lenge mellom hver gang. Han blir sur når det blir lang tid uten sex, og så sier han at jeg selv må ta initiativet når jeg synes det passer. Jeg skjønner jo hvorfor han vil det, men for meg virker det bare helt feil at dette er noe jeg skal gjøre. Mulig jeg er litt gammeldags, men i min verden er dette helt klart "mannens oppgave". Jeg synes det han ber om virker nokså spesielt, og jeg opplever det som litt ubehagelig.

 

Nå lurer jeg litt på hvor vanlig dette er. Hender det at dere (jenter) tar initiativ til sex med mennene deres? I så fall, hvor ofte? Hvordan gjør dere det, og hva synes dere om å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud!

 

Er du virkelig så tett i nepa di ?

 

Hvis du skal snakke om gammeldags så burde du gitt han sex hele tiden når han hadde lyst på. Var slik det var i gamledager.

 

Selvfølgelig vil han at du skal ta intiativ, for hver gang han prøver som du selv sier så passer det ikke, det passer jo sååååå dåååårlig. Og da blir det lenge mellom hver gang.

 

Så hvis du ikke forstår hvorfor han vil du skal ta intiativ så bør du kanskje tenke litt mer med nepa di. For det sier seg selv.

 

Så hele innlegget ditt er bare tull og tøys som du kunne spart deg for! Du kunne snakket med han om dette så ville han sagt akkuratt det samme som jeg skriver her.

 

Makan til vanskelig dame! Passer dårligst.... haha, og da må han selvfølgelig straffes med å gå leeeenge uten sex. Typisk damer!

 

Er så lei av at dere skal styre hele sexlivet. Mens menn har lyst så og si hele tiden så må det passe helt utrolig for at dere skal gidde å ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som feiler deg da? "Hvis du ikke forstår hvorfor han vil du skal ta intiativ så bør du kanskje tenke litt mer med nepa di", hun skriver jo nettopp at hun forstår hvorfor han vil det. Men hun føler seg ukomfortabel med det.

 

Herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig tar jeg initiativ når jeg har lyst. Hvordan skal jeg ellers la ham få vite at jeg vil ha meg noe? :D

 

Liker du ikke sex derimot må du fortelle det til mannen din slik at han kan velge om han synes det er såpass viktig eller uviktig at han vil fortsette å være sammen med deg. Sex er for meg og kjæresten min veldig viktig vertfall, så for meg er det sært at noen ikke vil eller har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det virker ikke som du ønsker å ha så mye sex med mannen din.

 

Da bør du være ærlig og se om dette er noe han kan leve med. Han har tydeligvis et langt mer behov for sex enn du har. Og det viser seg at de som har samme behov har mye bedre sjanse for å holde sammen.

 

Når sex ikke fungerer i et forhold betyr det mer enn noe annet. Fungerer sexen derimot så betyr den ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel an å svare litt saklig her! Å kalle noen dum hjelper ikke akkurat HI..

 

Jeg skjønner godt at du kanskje synes det er litt ubehagelig å ta intiativet, om du ikke er vant til det. Men om du stadig avviser mannen din fordi det ikke passet så bra for deg, bør du heller bare si det rett ut til ham når du synes det er på tide med en omgang i halmen ;). Eller om det er for direkte kan du f.eks gi ham et klaps på rumpa og et talende blikk, eller legge sjela i et kyss, så tar han nok hintet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ser ut som det ble en noen små misforståelser her. Det handler ikke om at jeg mangler lyst, om at sexen i forholdet ikke fungerer eller om at jeg trenger gode råd om hva jeg skal gjøre. Jeg bare lurer på hvor vanlig det egentlig er at jenta tar initiativet. Bruker DERE å gjøre det, og i så fall hvor ofte? Er det flere enn meg som aldri gjør det?

 

Personlig syntes jeg det virket litt spesielt, men som sagt, det er mulig det er jeg som er litt ute av takt med omverdenen.

 

- trådstarter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå for tiden er jeg sigel da, man når jeg har vært i forhold så har jeg ikke akkurat vært redd for å skulle ta initiativ til sex. I det siste forholdet jeg var i så var det like mye jeg som han som startet det.

 

For å se det fra en annen vinkel om det kun var jeg som skulle tatt initiativet så ville jeg etterhvert begynt å lure på om han egentlig ikke ville ha sex med meg.

 

Siden dette virker noe fremmed for deg så hvorfor ikke ta å server han en øl eller et glass vin en kveld og sett deg på han og begynne å kline, mer skal det kanskje ikke til i begynnelsen, jeg vil tro at han skjønner tegninga derfra;-) Så kan du heller forsette å være litt modigere etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

>For å se det fra en annen vinkel om det kun var jeg som skulle tatt

> initiativet så ville jeg etterhvert begynt å lure på om han egentlig ikke

> ville ha sex med meg.

 

Var dette virkelig SÅ vanskelig å forstå? Poenget er jo nettopp at jeg mener at det i utgangspunktet er mannens oppgave å ta initiativ, og at han ikke bør overlate det til jenta. Da blir det jo fullstendig irrelevant med hypotetisike situasjoner der jenta er den eneste som tar initiativ. Er du enig i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>For å se det fra en annen vinkel om det kun var jeg som skulle tatt

> initiativet så ville jeg etterhvert begynt å lure på om han egentlig ikke

> ville ha sex med meg.

 

Var dette virkelig SÅ vanskelig å forstå? Poenget er jo nettopp at jeg mener at det i utgangspunktet er mannens oppgave å ta initiativ, og at han ikke bør overlate det til jenta. Da blir det jo fullstendig irrelevant med hypotetisike situasjoner der jenta er den eneste som tar initiativ. Er du enig i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Dette bør du gjøre noe med før det er for sent. Er selv mann, og i et forhold der partneren aldri tar initiativ til sex. Jeg etterlyste at hun skulle gjøre det for et halvt års tid siden. Hun tok da initiativ én gang, kvelden etter at jeg ba om det, men hun har ikke gjort det siden. Bortsett fra denne ene gangen, har hun ikke tatt initiativ til sex en eneste gang på minst fire-fem år. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke gjør det, for det virker som vi har god sex de gangene vi har det. Det virker som om hun rett og slett ikke er særlig interessert.

 

Det er alltid jeg som tar initiativet. Ca. 95 % av mine framstøt blir avvist, gjerne med akkurat den begrunnelsen du gir: at det ikke passer akkurat der og da. Tenk på hva dette gjør med en mann. Hva slags forestillinger tror du han får av dine følelser for ham, når dette skjer igjen og igjen?

 

Hvis deres forhold har noe av det samme som vårt, og det tror jeg det kan ha, så er det en fare for at mannen din blir redd for at du ikke er spesielt glad i ham, at du ikke er spesielt interessert i å ha et nært forhold til ham, at du like gjerne kunne greid deg uten ham, at han ikke er spesielt viktig for deg. Hvis det ikke er slik du føler det, bør du gjøre noe med oppførselen din. Snarest, hvis det ikke allerede er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er ganske vanlig at også jenta tar initiativ til sex, men er enig i at jeg ser på det som først og fremst en "mannejobb". Må innrømme at jeg gjør det selv en gang i blant da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er a begges ansvar å ta intinativet til sexen!

Det er ikke rart han sier han vil du skal ta intinativ, hvis du har en tendens til å si nei når han prøver. Han blir lei av å bli avvist han, slik som alle damer ville blitt.

Jeg har det omvendt av deg, jeg tar intinativ, men jeg får nei ofte. Noe som har gjort at jeg rett og slett har sluttet å ta intinativ til sex.

Det er sårende å blir avvist gang på gang, og selv om han er mann og kan skje ikke like sårbar som det f.eks. jeg er, vil jeg tro det gjør noe med selvtillitten til alle om de stadig bliir avvist.

Dette har jo ført til at sex er en sjeldenhet i mitt liv, men det er en helt annen sak :)

 

Hva gjør du hvis du har veldig lyst på sex en kveld da? Sitter du å venter på at han skal prøve seg?

Hvis han ikke gjør det da? Tenker du bare "nei, nei", gjør du noe med deg selv eller hinter/prøver du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være utrolig kjipt å være mannen din. Stakkars fyr. Hva slags følelser har du for ham, egentlig? Er du glad i ham? Elsker du ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i et temmelig ferskt forhold, og har ikke tenkt over dette før jeg leste tråden din.

I mitt gamle forhold tok jeg aldri initiativ, fordi jeg var egentlig ikke interessert i å ha sex med ham.

I dette forholdet tror jeg kanskje at det er mest jeg som tar initiativ. Vil ha ham hele tiden jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at det vanlige er at det er mannen som tar initiativ, uten at det er direkte unormalt at kvinner gjør det heller. Det henger nok sammen med at kvinner, når alt kommer til alt, ikke er like interessert i sex som det menn er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner og menn er like opptatt av sex, annet er bare en myte.

 

Ref KK

 

enn er ikke mer sexfikserte enn kvinner, skal vi tro resultatene av en ny studie. Et team forskere engasjert av Center for Behavioral Science i Atlanta, USA, fikk en gruppe menn og kvinner til å studere bilder med seksuelt innhold.

 

Forskerne antok at kvinnene ville granske ansiktene til menneskene på bildene, mens mennene ville se mer på kjønnsorganene. Slik ble det ikke, ifølge en pressemelding.

 

Testpersonenes øyebevegelser ble målt mens de så på bildene, og det viste seg at både menn og kvinner var like opptatt av kjønnsorganene de så.

 

Den store forskjellen var at mennene studerte ansiktene til damene på bildene, før blikket gled til kjønnorganene. De kvinnelige testpersonene brydde seg ikke om dette. De gikk rett på sak.

 

Kvinnene brukte også lenger tid på bilder der menn utførte seksuelle handlinger med kvinner. Videre viste det seg å være en forskjell mellom de kvinnelige testpersonene som brukte hormonprevensjon, og de som ikke gjorde det.

 

Kvinnene som gikk på p-piller var mest opptatt av kjønnsorganene på bildene. De som ikke gjorde det beskjeftiget seg mest med den spesifikke seksuelle situasjonen på bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg gjør det veldig ofte( jeg er kvinne) sambo har lite sexlyst så det er jeg som må mase på han;/ kjempe kjedelig hadde gitt hva som helst for at han kunne ta initiativ oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det begge to,men mest han. Syns ikke det er helt rettferdig hvis bare han skulle gjort det, må jo ta initiativ begge to. Vil jo vise at jeg vil ha han, selv om det er oftere han har lyst.

Når kvelden kommer, er ikke sex alltid det jeg tenker på ,dessverre.. med jobb, skole, barn,hus osv er jeg mest klar for å sove. Men sex er viktig i et forhold, og kos og samleie må til et par ganger i uka. Vi avtaler å møtes i dusjen innimellom, og det er pirrende :) Prøv! Det øker nok sexlysten ;)

 

Jeg går ikke rundt å tenker så mye på sex hele tiden jeg heller, men alle har vel lyst på litt kos innimellom?:) Og har man lyst, tar man initiativ.

Lysten min har dabbet av etter jeg fikk barn, og det syns jeg er utrolig kjedelig.Kribler ikke sånn som det gjorde før.

 

Så ja, jeg tar initiativet til sex,men oftest han. Jeg liker å kjenne at han vil ha meg :) kommer raskere i gang "nedentil" hvis han tar initiativ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at dette i hovedsak er en "mannejobb", selv om jeg synes det er helt greit at jenter gjør det også. Selv i dag er nok de fleste forhold såpass "gammeldags" at det fortsatt er mannen som tar initiativ til sex.

 

Synes som sagt det er helt ok at noen jenter gjør det, men tror ikke jeg kunne gjøre det selv. Hvordan skulle jeg gjøre det liksom? Ville følt meg veldig flau tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

For en gjeng med skrullinger! Selvfølgelig skal begge ta initiativ til sex! Hvorfor skulle det være bare mannens oppgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...