Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Jeg nærmest koker inni meg når jeg ser folk dekke til hele åpningen i vognen med tepper. Spesielt inne og midt på sommeren, og inni vogna ligger lille babyen sikkert med lue og dyne og det blir bare varmere og varmere. Det må da gå ann å tenke litt, at det er gjennom åpningen det kommer inn LUFT. Men istedenfor ligger babyen og puster inn den samme lufta kanskje i timersvis. Jeg syns virkelig synd på disse babyene, syns vi det er godt å ligge med dyne, klær og lue inne på et lukket rom uten vinduer midt på sommeren kanskje??? Jeg klarte i hvert fall å tenke meg til å gjøre Sofie vant til å sovne i lyset, men har kjøpt en parasoll for å ta vekk den værste solen. Hun sover så fint ute vogna i lyset med frisk deilig luft! Noe som er grunnen til at hun skal sove ute. FRISK LUTF! Ja, nå fikk jeg sagt det også!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Enig! Og nå når det går mot vinteren får vi også forberede oss på synet av vinterkledde barn inne på kjøpesentre. Gråtende, illrøde i ansiktet av varme, trøtte og slitne etter en dag i bhg. Og foreldrene kjefter, fjerner lua, men ikke noe mer. DET gjør meg vred!!! Vi selv åpner jo jakker, evt tar de av, men de stakkarne i vogna, de er like påkledd!!!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Det er vanvittig, helt enig. Det er inn åpningen på vogna den friske lufta kommer inn til babyen/barnet. Når jeg ser folk som har dekket hele åpningen med et helseteppe tenker jeg automatisk at det må være en ressurssvak eller rett og slett DUM mamma/pappa som gjør dette. Hvor ellers kommer den friske lufta inn nå hele åpningen er dekket med et teppe/helseteppe??
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Helseteppe er nok ikke galskap, siden det har mange hull. Men et heldekkende teppe er galskap. Hilsen en som aldri har brukt det, fordi det aldri har vært behov for det.
Dr. Greve Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Gammelt nytt. Dette burde vel være utdiskutert snart?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 Ikke mye frisk luft som kommer inn med et helseteppe heller. Jeg har aldri vent barnet mitt til at det må være mørkt når det skal soves på dagtid/trille tur....heldigvis. Handler om å gi barna dårlige vaner. Så ei mor i sommer på Tusenfryd som hadde dekket hele vognåpningen med et teppe, ikke en cm åpningen noe sted. Og dette var på et kjempe varm dag. Da vi så samme mor på et spisested et par timer senere tok hun opp babyen sin som hadde i tillegg mye klær og en tykk lue på seg. Babyen var kanskje 4-5 mnd gammel.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Det med masse klær på små barn på butikken etter bhg har jeg ikke tenkt på men det skal jeg jammen passe på, takk for tipset:-) det er mye å tenke på som ny mor! Når vi ha teppe på vogna for å stenge ut sola passer vi selvsagt på at det mye lufting på sidene og at det kun er over korte perioder. (bruker helst myggnettingen forresten) Rekner med de fleste gjør det slik? Bruker noen teppe over vogna inne? Hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 Dr. Greve: Ettersom dette er et forum for gravide og mødre vil det naturligvis komme til nye medlemmer hele tiden. Dette vil gjerne føre til at ting som opptar mødre blir diskutert om og om igjen...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #9 Skrevet 6. september 2010 Enig!! Ser dette ofte, og skjønner ikke hva de tenker på... En annen gang så jeg ei dame med babyen i softbag (sånn softbag med "lokk" som man kan lukke glidelåset helt opp), og hun hadde stengt igjen hele greia... Altså over ansiktet på babyen!! Stakkars babyen...hadde sikkert problemer med å puste... Skjønner heller ikke de som "koker" babyen sin, med sparkedress, ulldress og tjukk voksipose midt på sommeren i 25 grader...!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #10 Skrevet 6. september 2010 Jeg pleier å ha helseteppe foran åpninga, og ser ingen problemer med det. Jeg passer selvsagt på at det er åpninger på siden eller nederst, eller jeg har lufting i selve kalesjen. Jeg kler alltid av barnet innedørs, og passer temperaturen. jeg skjønner ikke at mange av de samme som hyler opp om dette gang etter gang, ikke har NOEN problem med å la barnet sove utendørs med PLAST-regntrekk over hele vogna?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #11 Skrevet 6. september 2010 ENIG med 11:59!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #12 Skrevet 6. september 2010 Ja, de som gjør det hjelper iallefall til med å holde krybbedødstallene stabile/oppe. Tror ikke de helt tenker over hvor galt det potensielt kan gå før de finner ungen livløs. Må si jeg har reagert på det:( Inne på kjøpesenter fullt påkledd med ull og lue og under dyne, blir helt sjokka...... Kjøp parasoll, vanskeligere er det ikke!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #13 Skrevet 6. september 2010 Eller kanskje de som henger teppe over vogna tar det vekk etter at du har gått forbi???? Jeg har teppet av og til hengende over vogna når 2.5 åringen min skal sove.... Han er litt VEL opptatt av det som skjer rundt når vi er på et kjøpesenter, så da hjelper teppet han å sove...... ER det virkelig såååååååååååååååååååå galt???? Tror dere virkelig at ungen min dør av den grunn??????? Blir HEEEELT overgitt av hysteriske damer her inne altså!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #14 Skrevet 6. september 2010 Nei, har ikke plast regntrekk så det ville jeg aldri gjort. Helseteppe over vogna er FY, men heldekkende er verre også det å ha fullt påkledd (uteklær) baby under dyne INNE på kjøpesenter da tenker jeg at mora ikke har mye omløp i hodet....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #15 Skrevet 6. september 2010 Et helseteppe er fullt av hull. Når man henger det løst over vogna, er det åpninger på siden. Mange vogner har også muligheter for lufting i selve kalesjen. Har absolutt ingen dårlig samvittighet for at mitt barn ligger skjermet og godt nede i vogna si - UTEN masse klær/dyne/lue etc. Jeg sjekker ALLTID temperaturen. Igjen - hvorfor hyler du ikke om regntrekk?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #16 Skrevet 6. september 2010 Fullt påkledd??? Og under dyne? Når ungen er 2,5år så er det ikke like farlig som med en liten baby! Det er forskjell....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #17 Skrevet 6. september 2010 Sa vel ingen ting om dyne???? Og innlegget mitt var ment til ALLE dere over her som er en smule overhysteriske!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #18 Skrevet 6. september 2010 Så jeg er hysterisk for at jeg ikke MÅ ha helseteppe forran vogna? Ser ikke poenget så hvorfor skal jeg ha det? Fordi hvis jeg ikke har det så er jeg hysterisk? Hmmm HVOR er logikken i det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå