Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Skal klage på et vedtak fra Lånekassen etter å ha fått avslag på søknad om betalingsutsettelse. Avslaget er begrunnet med § 7-9 Følger av brudd på opplysningsplikten Dersom en låntaker forsettlig eller uaktsomt har brutt opplysningsplikten etter forskrift om tildeling av utdanningsstøtte, og dermed har fått eller har forsøkt å få utbetalt eller godskrevet støtte som forskriftene ikke gir rett til, kan Lånekassen kreve støttebeløpet tilbakebetalt og regne renter fra det tidspunktet låntakeren fikk tildelt støtte. Hele gjelden kan bli sagt opp og innkrevd etter §§ 7-2 7-4. Låntakeren kan miste retten til betalingslettelse og ettergivelse. Saken er at jeg en kort periode for 7-8 år siden tjente for mye til å motta stønad. Jeg betalte alt det jeg hadde fått formye tilbake og har i flere runder fått betalingsutsettelse etter dette, men nå får jeg plutselig avslag - som jeg vil klage på.Men kan noen hjelpe meg å formulere en klage?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Navnet ditt.. klager på negativt vedtak fra Lånekassen angående min søknad om betalingsutsettelse. Forklaring..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Ja, det var den forklaring jeg trengte litt hjelp til.. Men takk for svar ihvertfall HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå