Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Vi har bestilt vaskebyrå til å vaske hos oss annenhver uke, de har vert her et par ganger. Har en kontrakt på mange sider, men oppdaget at det ikke stod noe om HVA de faktisk skal gjøre, bare hvilke rom. Hva er det vanlig at de gjør? Kun gulvvask, og bad/kjøkken? Eller er det vanlig at de også tørker støv o.l.? Og flytter de på ting når de vasker? Jeg er som de fleste skjønner ikke helt fornøyd.... Jeg rydder huset kvelden før de kommer, så det skal være lett å vaske. Men det virker egentlig bare som de vasker midt på gulvet. Ingenting er flyttet på, da er de i hvert fall veldig flink til å sette det tilbake på AKKURAT samme plass. Kan man ikke forvente at de triller lekekassen vekk og vasker under? Det samme med store leker? Hva med stellekommoden? Jeg gikk over gulvet med tørrmopp tre dager etter at de hadde vert her og vasket, for det var litt sand på gulvet... Jeg gikk like godt over hele gulvet, og fann litt sand, og myyye støv? Kommer støvet virkelig så kjapt? Vurderer sterkt og bare si opp hele greia....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Dette er vel et av problemene med å bruke større byrå til dette... Jeg har firma selv som tar husvask, og her gjøres det slik jeg ville gjort det i mitt hjem. Flytter på det som kan flyttes utenom sofaer og store møbler. Under senger og bord og under alt annet som en kommer til under. Og støvsuger først alle de stedene + sofa og stoler som trenger det. Tørker støv ved å løfte gjenstander som står der. Og vasker på badet - do, badekar/dusj og servanten. Men jeg lager avtaler med kunden om hva kunden ønsker skal vaskes, så det kan variere fra kunde til kunde. Det jeg beskriver over her, er standardpakken til det jeg kaller helgevask. Kan også ta vindu om det er ønskelig. Men jeg vet av samtaler med kunder at de tidligere har fått det du beskriver.....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Det der høres jo helt fantastisk ut... Hvor holder du til da?? Og hva er prisen (ca) på en sånn vask for et hus på ca 200 kvadrat?? HI
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Er forresten ikke noe stort byrå, man lurer på om de kanskje har mest vask for bedrifter og sånn... og det blir jo noe helt annet.... HI
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Du bør ta kontakt med selskapet å spørre. Det kan ha med de ansatte å gjøre også. Alle vasker forskjellig, og hvis de ikke har fått opplæring sier det seg selv. Da jeg jobbet med slik, for ett firma som hadde 90% til bedrifter, var det ingen opplæring, det var forventet at du kunne vaske.. Jeg dro fram sofa ol. annenhver gang. Lekekasser ble på forhånd satt opp fra golvet, i seng eller sofa. Kunden måtte rydde vekk alt dall fra benker/bord som ikke var pynt, hvis ikke tørket jeg bare rundt. Jeg tok flekker på dører, kunne vaske under vasken på bad, vasket bilder som var flekkete ol men vet ikke om det faktisk var iberegnet i prisen til kunden. Men kunden var fornøyd! Jeg så selv at forarbeidet var såpass tidkrevende at jeg aldri kunne tenkt meg å hatt vaskehjelp selv. Tok ikke lang tid å tørke støv og vaske/støvsuge når alt var ryddet..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 Jeg holder til i Sogn og fjordane. Jobber foreløpig alene. Jeg tar timepris(370,- pr time inkl mva), og her kan jeg f eks avtale å ta det jeg rekker på f eks 2 timer, eller å vaske det avtalte og se hvilken tid det tar. Vanligvis tar det ca 2-3 timer med helgevask-pakken på en vanlig bolig. Kanskje ca 3-3,5 timer på 200 kvm. Spørs jo litt på hvor mange rom og hvor mye dilldall en har å flytte på Så kan en også avtale enkeltvask, eller fast enten annenhver uke eller hver uke. Som sagt, alt etter kundens ønsker. Skreddersydd pakke Men om jeg var deg, så ville jeg kontaktet byrået du har leid inn og si fra om hva du mener mangler ved tjenesten du kjøper hos dem.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Synd du ikke holder til her da... Vi betaler fast pris pr gang, kr 1300. Vet ikke hvor lang tid de bruker, men det kan umulig ta så lang tid. Vi har veldig lite dilldall, så det er egentlig veldig lett å vaske her... Tror nok vi må ta kontakt med de ja, evt prøve noen andre. Takk for svar! HI
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 Min erfaring er at det er bedre å bruke privatpersoner fremfor byrå til dette. Da er det lettere å avtale hva som skal gjøres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå