Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Sønnen til mannen skal gifte seg, og vi skal selvsagt bidra. Er det vanlig å betale en viss sum, eller er det noe spesifikt vi skal betale? Hvor mye er vanlig og gi i gave ved siden av da?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Tror nok at dere kan bidra etter evne.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 Har aldri hørt at det har vært en viss sum man må betale. Mine foreldre ga 25 000 kr til hver av mine søsken i gave. Mamma laget en spesiell kake som begge ønsket.( ikke noe fancy kake!) Ellers ønsket søsteren min at mamma sydde noe til brudekjolen, og broren min ønsket at hun ordnet noe til bunaden hans. De betalte stoffet etc., mamma gjorde arbeidet. Nå var begge barna godt bemidlet selv, og trengte ikke støtte i utgangspunktet da.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Han er godt bemidlet han også, men vi og hennes foreldre ønsker å bidra. Det jeg lurer på er hvor mye som er vanlig å gi ved siden av, dersom vi ender opp med å bidra med 20-30 tusen til selve bryllupet
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 Da kan dere jo gi ett gavekort på f.eks bildekunst ved siden av. En gave som aldri forsvinner
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #7 Skrevet 6. september 2010 Jeg aner ikke hva som er normalt, men hvis jeg skulle giftet meg og mamma og pappa hjalp til med 20-30 000kr, så hadde jeg aldri forventet å få noen annen gave ved siden av. Det hadde vært gave mer enn nok.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 hei,. når jeg og min mann giftet oss for ca et år siden fikk vi penger av mamma`n min.. vi fikk 5000 kr + at ho betalte kjolen jeg ville ha. den kostet 3500 kr.. mamma sa ho ville betale kjolen og ville gi 5000 kr som skulle bidra til å dekke resten av utgiftene vi hadde.. selve bryllupet vi hadde kom på litt under 30 000 kr.. på selve brylllups dagen fikk vi 2 ulike kake fat som jeg ønsket av hun også.. kansje verdi på 1000 kr.. fikk også masse hjelp av henne på selve dagen til å passe på ungen vår som da var 1 år.. og hjelp med råd mens jeg planla hele selskapet alene. vi og mamma var veldig fornøyd med en slik løsning på kjolen betalt pluss litt som skulle være med å dekke selskapet..
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 6. september 2010 #9 Skrevet 6. september 2010 Hva med og ta en prat med hennes foreldre? Da kan dere sammen bli enige om hvor mye dere ønsker og bida med og evt gave ved siden av. Sånn at dere feks blir enige om og bidra med 20 000 kr hver og gave til verdi av 5000 kr utenom feks. Hvis de har dårligere økonomi en dere så er det jo unødvendig at dere gir myyyyye mer enn dem feks. Bli enige da blir det rettferdig for alle parter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå