Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #1 Skrevet 6. september 2010 Har så stor familie på begge sider. Men er litt usikker på om det er snålt å bare invitere til kaffe noen av de som bor langt unna. (2-3 timer)Er konfirmasjonsselskap. Blir veldig kostbart om alle skal til middag. Alle forventer å bli invitert, også med barn og partnere vi aldri har møtt. Greit om vi sløyfer samboere og barn? Hva med våre søsken? Har tilsammen 15 hel, halv og stesøsken, som igjen har samboere og barn. Har lite kontakt med de. Greit med bare kaffeinvitasjon? Venner som står oss og konfirmanten nærmere, som vi heller vil ha til middag. Bør man følge skikk og bruk, eller følge hjertet?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #2 Skrevet 6. september 2010 Vanskelig å si om su skal følge sikk og bruk eller hjerte, støyten må du ta uansett. For min del ville jeg ikke kjørt i 2-3 timer for kaffe.
Tokatter_USA Skrevet 6. september 2010 #3 Skrevet 6. september 2010 For meg er konfirmasjon en familiefeiring, så å invitere venner fremfor slektninger virker helt feil. Først familie og faddere, og så en god venn eller to.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #5 Skrevet 6. september 2010 da burde amn tenke på hvor mange man ber først... så ber man dem man har råd til, gjør slik man har råd til :-)inviterer du noen 2-3 timer unna kan du ikke bare invitere kaffe nei,,,,, men du kan ha kaffe og kake, rundstykker et c ? få noen i familine til å bidra da? m å bake for eks, kake elr liknende, konfirmasjon er dyrt, men bare så dyrt man gjør det til selv, men skal det feires er det dyrt uansett.... du velger bare selv hvor dyrt..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #6 Skrevet 6. september 2010 personlig synes jeg det er en uskikk med å invitere noen til kaffe, minner meg om smålighet. det går fint an å lage en billigere variant av middag slik at alle får middag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå