Anonym bruker Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 At de har skikkelig nerdete lærerforeldre.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2010 #3 Skrevet 5. september 2010 Tarjei Vesaas og Hedda Gabler? Flott det vel. Ville vel heller kalt henne Haldis (M. Vesaas) jeg da, brit. Natti natt.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Ingen av foreldrene er lærere, nei.. Flere som har noen innspill?
Gjest Antarctica Skrevet 5. september 2010 #5 Skrevet 5. september 2010 Syns det var fint sammen jeg; selv om jeg normalt ikke er så glad i Hedda - det er litt utslitt i mine ører.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2010 #6 Skrevet 5. september 2010 Ja, er kanskje litt oppbrukt... Noen som har noen forslag om hva som kan passe til Tarjei?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #8 Skrevet 6. september 2010 Tarjei og Tone. Begge er telemarksnavn.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #10 Skrevet 6. september 2010 Er vel ikke så mye å tenke om de da? Syns det var fine navn, sammen, og hver for seg. Som alternativ til Hedda kan både Vilde og Tilde passe. Eller kanskje Johanne, Herborg, Elise, Sigrid eller Ragnhild
Dr. Greve Skrevet 6. september 2010 #11 Skrevet 6. september 2010 Jeg tenker at foreldrene er over 40, opptatt av tradisjoner og litteratur-geeks. Mer opptatt av hvilke assosiasjoner de selv og andre får av navnene, enn om de er pene eller ikke. Tarjei og Karin Tarjei og Nora Tarjei og Jenny Tarjei og Dagny
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #13 Skrevet 6. september 2010 har ikke noen formening om de som søskenpar, annet enn at jeg synes Hedda er et fint navn. Tarjei helt greit. At folk assosierer navn med forskjellige alders -og yrkesgrupper er egentlig bare teit synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2010 #14 Skrevet 6. september 2010 At Hedda er et pent navn, og at Tarjei ikke er det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå