Gå til innhold

Spørsmål om frieri :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere gifteklare... jeg er bare litt nysgjerrig på om dere vil dele historien om frieriet deres med meg? Jeg har lyst til å gifte meg med min samboer... men vet ikke om jeg gidder å vente på at han skal fri.. kanskje jeg gjør det selv? hehe :) Jeg er jo en jente da... så hvordan gjør jenter det egentlig???? Kjøper vi ring og går ned på kne liksom???? Det er vel generelt store forventninger til at et frieri skal være så fantastisk godt planlagt osv.. ?? Eller tok noen av dere det rett og slett på sparket under en helt normal setting???

Når det gjelder dere: Hvem fridde? Hvordan var settingen?? Hvor lenge var dere sammen før dere forlovet dere? Hvor lang tid tok det fra forlovelsen til dere blir gift? Hvor mye kostet forlovelsesringene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gikk mannen ned på kne da vi var på storbyferie. Satt på restaurant, og plutselig gikk han ned på kne. Jeg ble sjokka!!! hehe:)

Hadde vært sammen i 11 år, så var gjerne på tide?!? Vi giftet oss 9 mnd etterpå:)

Skrevet

Jeg gadd ikke å vente på at samboeren min skulle fri til meg, så jeg bestemte meg for å gjøre det selv... Det var ikke sånn veldig romantisk, men han sa nå ja :-) og så gikk vi og kjøpte ringer sammen...

Skrevet

Samboeren min fridde til meg på julaften når vi hadde vært sammen i 5 og et halvt år. Jeg sto ved kjøkkenbenken og forberedte julemat da jeg så i øyekroken at han satt på kne på gulvet ;) Da hadde han skjenket i to glass med champagne og hadde ringen i en eske. Ringen var nydelig og passet perfekt. Har ikke vært av siden. Skulle egentlig gifte oss påfølgende sommer. Men på nyttårsaften tok jeg en positiv graviditetstest, så vi utsatte bryllupet til neste år. Går nå og venter på bayen og planlegger litt bryllup.

Vet om forhold der jenta har fridd. Men jeg er veldig glad for at jeg ble fridd til. Er kanskje litt gammeldags. Men jeg ønsket å være den som ble fridd TIL. Det er et fint minne å tenke tilbake på.

De jeg kjenner der jenta har fridd, virker som de har litt problemer med å komme seg videre i bryllupsplanleggingen. Kanskje han føler seg litt forbigått siden han ikke fikk gjøre frieriet, og blir ikke så ivrig videre?

Skrevet

Samboeren min syntes ikke det gjorde noe at jeg "fridde". Han syntes bare det var kjekt. Tror han var glad for at ikke rollene måtte være sånn at det var han som måtte fri. Nå hadde vi snakket om at vi ønsket å gifte oss da. Men han er uansett ikke typen til å gå ned på kne med champagne. Tror det er veldig individuelt. Vi er ferdig med planleggingen og han har vært like engasjert som meg. Det virker overhodet ikke som han føler seg forbigått.

Skrevet

Jeg trodde absolutt ikke min var typen til å gå ned på kne heller ;)

Så gleden og overraskelsen ble stor! Vi hadde også snakket om å gifte oss, så han var vel sikker på å få et ja....

Skrevet

Vi var ute og spiste på restaurant.. det virket som han hadde planlagt denne dagen en stund, men jeg trodde det KUN var pga at jeg hadde bursdag.

Han virket veldig rolig og glad når vi satt ute og spiste... satt bare og smilte:) men jeg trodde ikke det var frieri han hadde i tankene...

Han spiste mye mindre enn han pleier, og jeg trodde at han kanskje ikke var helt i form... servitøren kom og lurte på om vi ville ha dessert..da svarte han bare at han kunne få regninga. (følte meg litt snurt for en god dessert liksom hehe).

Vi dro hjem.. jeg satte meg i stua, og han gikk inn på soverommet og styra litt før han ropte på meg.

Da jeg kom inn så han meg bare rolig inn i øyene som han hadde gjort ute..og smilte...trakk meg godt inntil seg og kom med masse fine ord.

Plutselig sto han der på kne forran meg, med de fineste ringene og spurte om jeg ville gifte meg med han <3

Det var så fint! Og jeg er veldig glad for at han gjorde det.

Etterpå spiste vi kaker han hadde laget for anledningen og drakk champis :P

Vi har bare vært sammen i 1 år, men vi hadde snakket om at vi ville gifte oss... Nå ser det ut til at det blir bryllup sommeren 2012 :)

Vi har forlovet oss med gifteringene...de er veldig fine...og da slipper vi den utgiften oppi alle andre bryllupsutgifter. de kostet ca 10.000

Jeg vet også om jenter som har fridd...de sier vel at skuddårsdagen er jentenes dag:) Men som en annen sier her virker det som det blir litt stopp i bryllupsplanlegging når jenta frir.

Hvis jeg var deg ville jeg heller tatt opp tema og pratet om det...uten å fri, så kan det jo hende du får hjula til å rulle litt:)

Sånn, da tror jeg at jeg fikk svart på det meste :) lykke til iallefall

Skrevet

Forloveden min fridde til meg Valentines day for halvannet år siden. Bryllupet er om 5 mnd. :) Var hjemme med en deilig middag, levende lys, blomster og masse romantikk. Jeg hadde absolutt ikke forventet det, så ble ganske paff. Men fantastisk glad og han fikk et stort JA! Vi hadde vært sammen 2,5 år da han fridde.

Skrevet

Hehe... Skulle jeg ventet til gubben her i huset skulle manne seg opp til å fri, så hadde jeg nok vært ugift enda...

Så jeg tok skjeen i egen hånd, og fridde over en bedre middag på skuddårsaften for 6 år siden. Vi giftet oss i mai samme år, så at det ikke var fart i bryllupsplanleggingen stemmer i alle fall ikke for vår del. Vi gikk og kjøpte ringer sammen.

• 1 måned senere...
Skrevet

arg... føler alle har enten "baller" nok til å fri selv eller en herlig mann som faktisk klarer å gjøre det.

Her snakket vi om å gifte oss rett før vi ble gravid med første. (han er nå 16 mnd) og jeg har vært ganske klar på at jeg vil gifte meg nå når vi har barn (det vil han og) og at det ikke ble flere barn før..

Det gikk skikkelig dårlig da jeg er gravid igjen nå. (ikke planlagt)

Han sa nyttår i fjord at en gang i 2010.. og det er jo ikke akkurat mye igjen av det året. he he og han har 3 uker hjemme i slutten av nov før han er borte på jobb ut året..

Det hjelper ikke akkurat at moren hans maser på han, min far maser. Til og med lillebroren har fått ut fingeren..

Så her sitter jeg gammeldags og ønsker at han skal fri (jeg driter i hvordan) og grønn av missunnelse på alle :)

Dere er heldige!

Skrevet

Vi hadde vært sammen i ca 2,5 år når han fridde. Han planla det mens jeg var borte en helg på venninnetur. Når jeg kom tilbake fra turen hadde han kjøpt inn masse blomster som sto rundt i leiligheten - kjøpt inn champagne - gikk ned på kne og fridde med en nydelig diamantring. Vi er ennå ikke gift - er 1 år siden vi ble forlovet. Vi holder på å spare penger til bryllup.

• 2 uker senere...
Skrevet

Min mann fridde i euforisk lykkerus en halvtime etter at vi førstefødte hadde ankommet verden. Han hadde på forhånd tenkt en del på hvordan han skulle fri uten å finne den "perfekte" anledningen og så ble det i stedet helt spontant på fødestua. Ingen ring eller noen ting, men veldig fint :-)

Skrevet

Fridde til samboer en kveld etter at vi hadde lagt oss. Det gikk ikke kjempebra akkurat, han sa at han aldri hadde sett for seg at han skulle gifte seg. Han har visst siden starten at jeg vil gifte meg i framtida, så jeg ble ikke akkurat lykkelig over svaret.

Det beste som kan sies er at han ikke var totalt avvisende, men tror det blir lenge til jeg frir igjen:(

• 1 måned senere...
Skrevet

Ikke veldig romantisk frieri her da... vi hadde snakket endel om det å planlegger nå et felles barn. Å jeg har vært ganske klar på at jeg ville forlove meg å gifte meg med han etterhvert.

Så jeg har sittet på nettet å sett på ringer mye ;)

Han fridde 23 desember,men jeg visste egentlig om det for ringene var klare og gravert... men han gjorde det av seg selv tidlig på morningen og det var flott nok for meg,han er ikke av den veldig romantiske typen :)

Vi har data i litt over 2 år og vært sammen i 1.5 år :)

Har ikke bestemt datoen,men det blir bryllup i juli eller august 2012 :)

Skrevet

Han gikk ned på kne nå rett føre jul.. Vi har snakket om det før, men hele det siste året har han vært så anti-giftemål at jeg begynte å forberede meg på å aldri bli gift.. Men dette var jo bare skalkeskjul;) For oss har det aldri vært noe alternativ at jeg skal fri, han er veldig tradisjonell og det visste jeg ganske tidlig.. Han var hos mamma og pappa føre og spurte om å få min hånd og gikk ned på kne på tradisjonelt vis.. Så nå blir det bryllup mest sannsynlig sommeren 2012:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Min kjære gikk ned på kne sommeren 2008 etter at vi hadde vært sammen i 2 år.

Han var tydeligvis veldig nervøs for svaret for når han fikk et ja så slang han seg formelig omkring meg den raringen ;)

Vi satte igang med planleggingen av bryllup i 2009 men så dukket det jo opp en positiv graviditets test, hadde jo helt glemt av at jeg hadde slutta med prevensjonen fordi at vi skulle prøve å få en liten en, så dagen før vår egentlige bryllupsdag kom god jenta til verden.

På sykehuset fikk jeg et stort kyss å en mann som sjarmerte meg om ikke mulig enda mere der han atter en gang gikk ned på kne å fortalte meg at jeg gjorde livet hans komplett.. DÅÅÅÅN!!!!

Så vi gifta oss i sommer å sanneli er det ikke en ny en på vei ;)

Hihi...

*Elsker mannen sin*

LYKKE TIL :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...