Gå til innhold

Er jeg kravstor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at kjæresten min er tømrer og litt av en handyman. Vi har planer om å flytte sammen, men det er en ting vi ikke blir enige om. Vi kommer til å overta et hus som er bygget på 60-tallet og ikke gjort noe med etter det. Jeg mener vi skal pusse opp og lage andre løsninger inne i huset som er mer praktisk. Han sier at for hans del så spiller det ingen rolle hvordan han bor. Jeg har bare ikke lyst at mine barn skal vokse opp i ei rønne av et hus, i alle fall ikke når vi har penger til det og kan gjøre veldig mye av arbeidet selv.

Vi har ikke noen felles barn enda (jeg har et barn fra tidligere), og han ønsker seg veldig barn. Jeg vil ikke sette flere barn til verden før vi har en skikkelig plass å bo.

Kanskje jeg er kravstor, me må jeg virkelig leie inn et firma for å få jobben gjort, når han/vi kan gjøre dette selv? Jeg skjønner han er lei av å snikkere, men gud hjelpe meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke kravstor :) Hvorfor kjøper dere en rønne hvis han ikke gidder å snekre for at den skal bli bra?

Tror dere gjør lurt i å kjøpe et hus dere slipper å pusse opp, hvis mulig.. Ihvertfall hvis han er såååå lei av å snekre....?

Skrevet

HI her.

Kjøpe eller bygge hus er uaktuelt for han. Han arvet en gård vi skal bo på. Huset på denne gården er helt elendig, men pusse opp og få det i skikkelig stand kommer ikke på tale. Hva feiler det den mannen?

Skrevet

Kanskje han har et psykisk problem? Redd for å få gjeld?

Hvis du nekter å få barn før huset står ferdig pusset opp, så kanskje du har et brekkmiddel.

Personlig ville jeg ikke flyttet sammen med en som har den innstillingen. Jeg ville blitt gal. Endringer må skje i et hus, så han må jo gjøre litt her og der. Bedre å få det skikkelig med en gang og ikke flikke!

Har han andre tegn på f.eks psykisk lidelse? Utbrent? Deprimert?

Skrevet

Det er mye jobb å sette i stand et hus som ikke er gjort noe med siden 60 tallet. Skjønner godt at han kvier seg til det. Hadde jeg måttet sitte med min jobb etter jeg kom hjem fra jobben og egentlig var ferdig i lange tider hadde jeg også nektet.

Skrevet

Psykisk problem??? Hahaha!! Han er sikkert bare pisselei av snekring.

Inngå et kompromiss med ham. Han gjør noe, du gjør noe og så leier dere inn folk til å gjøre resten

Skrevet

Vi kjenner hverandre ganske godt etter hvert, men jeg sitter ikke med inntrykk av at han har psykiske problem. Han er veldig forsiktig med pengene sine, men han kan plutsleig finne på at vi skal ta en langweekend på hotell å spandere rubbel og bit på både meg og sønnen min. Er vi på handel er det alltid han som betaler, ikke fordi jeg spørr, men fordi han insisterer.

Jeg er midt i en utdanning nå, og om jeg får den jobben jeg drømmer om kommer jeg til å tjene nesten det dobbelte av det han gjør. Han har mye penger på konto, har alltid jobbet mye og spart stort sett alt. I tillegg til jobben som tømrer har han jo jobben som bonde som er en 100% jobb. Det er ikke så stor gård, men stor nok til å tjene noen kroner på den.

Kjenner jeg blir sprø. Jeg orker bare ikke å bo i et hus uten varmekabler på badet og et kjøkken vi må gå sidelengs inn i.

HI

Skrevet

HI her.

Jeg har ingen problem med å skjønne at han ikke har lyst å reisa fra jobb å komme hjem for å jobbe enda mer. Han har jo selvsagt mer enn nok å gjøre med gården osv, men mine barn skal bo greit. Mer er det ikke å si om den saken.

Forslaget lenge oppe om å inngå et kompromiss er jo en løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...