Gå til innhold

Jeg hallisunerer.. Hva er det som feiler meg? Hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tidligere fortid er preget av en barndom med svik, psykisk og fysisk vold. Har opplevd en stygg abort og voldtekt. Helt til slutt tok min kjære sitt eget liv pga sykdom. Jeg ble innlagt på psykiatrisk lukket avdeling etter noen forsøk på selvmord, og fikk tett oppfølging da jeg dro hjem igjen.

Nå har jeg vært jevnlig til psykolog siden Mai i år, og fått mye hjelp.

Diagnosen ble satt på depresjon og angst.

Jeg gjør historien litt kort. Når jeg drikker alkohol, så hallisunerer jeg. Det er hallusinasjoner som handler om at jeg ser og hører folk som ikke er der. Jeg kan sitte sammen med 1 person en hel kveld, men jeg ser 7-10 stykker til. De kan be meg hente noe, som f.eks et glass vann. Eller bare snakke til meg. Og i det neste øyeblikk er disse menneskene borte igjen. Og jeg blir forvirret, redd og skremt. Jeg later som ingenting til den personen jeg er sammen med, og sier jeg blir litt for full hvis h*n hører jeg snakke med noen.

Opplevde for ikke lenge siden disse hallusinasjoner, og da hadde jeg sex med en jeg dater. Når vi var ferdige, trodde jeg at jeg hadde hatt sex med en annen(som ikke eksisterer), og var redd for at jeg nå hadde ødelagt alt mellom meg og han jeg dater. Men når vi kom til stuen igjen latet jeg som ingenting, i frykt for og bli tatt som en gærning. Jeg innså etterhvert at det var han jeg dater, jeg hadde hatt sex med.

Jeg hører mange prate, men uklårt hva de prater om. Jeg ser masse folk, men de er også uklåre. Samtidig definitivt der....

Jeg ser på meg som en frisk person. Men dette er vanvittig ekkelt.

Hva gjør jeg? Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo ikke frisk, det er helt sikkert. Du trenger lege og psykolog asap!

Skrevet

høres ut som du lider av en rus utløst psykose. Dette bør du ta opp m din behandler. Dette kan du oppleve i edrutiilstad også, dersom du ikke blir behandlet.

Lykke til og god bedring

Skrevet

Kanskje vær forsiktig med alkoholen..

God bedring :)

Skrevet

Kjære deg, for å unngå slik må du:

slutte med alkohol totalt

sove nok- og regelmessig

ta deg selv og dine symptomer på alvor, og fortsette oppfølging hos psykolog.

Ha jevn kontakt med fastlege

sender deg en klem.

Skrevet

Først av alt må du slutte å drikke alhol. Dernest må du ta kontakt med fastlegen din og fortelle nøyaktig det du har skrevet her, slik at du kan få hjelp videre.

Lykke til!

Skrevet

Jeg håper inderlig det ordner seg for deg! Sender deg en varm klem og så vil jeg at du ringer lege/behandler i morgen den dag. Med en gang! Det haster, dette kan bli stygt.

Dette klarer du, men du må ta det alvorlig! Du trenger hjelp!

Klem!

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg sitter her og lurer på hvorfor det blir slik, nesten litt redd. Alkoholen må på hylla, uten tvil. Har nå over lang tid tatt fullstendig avhold fra alkohol. Men likevel om det blir en sjelden gang så dukker hallusinasjonene opp igjen.

HI

Skrevet

Hallusinasjoner kan man få uten at det trenger å være noe fryktelig galt. Men det er skummelt og det kan føre til farlige situasjoner. Du kan skvette og eller gjøre rare ting og utsette deg for farlige situasjoner. Krysser fingrene for deg og så må du ringe legen din i morgen... Så du får hjelp! Snart! Medisiner kan ta vekk hallusinasjonene. Terapi kan mildne problemene du har med deg i sekken.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Skal til legen senere idag.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...