Gå til innhold

Dalacin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått dalacin + en gel av legen mot kviser... men er det vanlig at det blusser litt opp med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør være obs på at du kan få en allergisk hudreaksjon av antibiotika. Hvis det har blitt plutslig mye verre etter å ha brukt gel ville jeg snakket med legen igjen

Skrevet

dalacin + epiduo er det jeg har fått.

Skrevet

Jeg bruker kun dalacin, og i begynnelsen så blusset det ikke opp nei. Ble bare gravdis bedre. Nå har jeg ikke en kvise, HURRA! De sorte prikkene er også redusert.

Smører morgen og kveld i begynnelsen, men nå kun om kvelden.

Skrevet

Ikke plutselig mye verre, men som om alle anlegg til kviser som lå der bare blomstret til som om de likte antibiotikaen. Teit forklart da..

HI

Skrevet

Ok. Kanskje jeg reagerer på epiduoen...

Hvor lenge skal du gå på dalacin? Blir det verre igjen når man slutter?

Skrevet

Til jeg er ferdig å være gravid. Gikk et par dager uten å smøre, for å se hvordan det gikk, men da kom det tilbake igjen med en gang. Har vært mye plaget pga. hormonforandringer, mange spontanaborter og kort tid mellom hvert graviditet har gjort at hormonene mine ikke får stabilisert seg skikkelig.

Så etter graviditeten så håper jeg at jeg er tilbake på normalen igjen. For øvrig har jeg brukt det nå i snart tre mnd. og det tok vel to-tre uker før alt var borte.

Skrevet

Ok, jeg ble verre etter graviditet og amming. Men står på min at man ikke skal bruke når man er gravid?

Skrevet

Kansje det finnes forskjellige da, for min lege sjekket det spesielt før han skrev det ut til meg, siden jeg ikke turte å bruke Basiron siden jeg hadde kastet vedlegget på den.

Skrevet

Sikkert greit så lenge legen vurderer behovet. :)

Skrevet

man skal ikke bruke dalacin hvis man er gavid eller ammer. Jeg fikk dette av min lege, sjekke det opp og fant du at det ikke skal brukes... Jeg tok kontakt med legen igjen, for å dobbeltsjekke, da beklaget han at han hadde gitt meg denne medisinen......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...