Gå til innhold

Det her med positiv ELtest rett før IKM...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hvor ofte stemmer det at positiv ELtest rett før IKM er tegn på at man kan være gravid?

Jeg tok g-test på morgenen i går, som var veldig svaaaaaaaaak positiv før testtiden gikk ut. Etter at tiden gikk ut ble den sterkere. Tok en ELtest på kvelden som ble knallpositiv. Har hatt positiv ELtest tidligere i syklusen også (på dag 19), på dag 20 var den negativ. Er nå på dag 31. Speeeent!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest flere steder at positiv EL test rundt IKM kan tyde på graviditet, da HCG har mange fellestrekk med LH og derfor kan HCG resultere i positiv EL-test. Jeg tror absolutt du er gavid jeg, skal jo ikke komme 2 streker på graviditetstest (selv om den ene er kjempesvak!) uten at man er gravid :) Og i tillegg har du jo en positiv EL test rett før IKM, så jeg visker et forsiktig GRATULERER :)) Hvis jeg var deg så ville jeg tatt en digital g-test for å få et klart og tydelig svar :)

Skrevet

Er bare litt redd for at det kan være en såkalt skyggestrek. Hvordan ser de ut forresten?

Tenkte jeg skulle vente et par dager med å teste igjen, men er så utålmodig at jeg omtrent hopper i sofaen =P Hehe

Skrevet

En skyggestrek er uten farge og er gjerne grå, men en svak positiv strek er farge i f.eks veldig lys blå eller lys rosa :)) jeg har opplevd en del skyggestreker med billigtester og CB (den med kryss) , men de har som sagt vært fargeløse.

Skjønner godt at du er utålmodig, kjenner godt igjen følelsen :))! Hvis du klarer å vente noen dager med å teste så ville jeg gjort det for da skal jo streken bli sterkere etterhvert. Ønsker deg masse lykke til, og krysser alt for at det er en liten spire i magen din :)

Skrevet

tror du er gravid jeg !

tok feil test her for noen dgr siden(5dgr før IKM), altså en eggløsningstest i stedet for g.test, den ble nesten pos, så at jeg had tatt feil og tok en g.test, den ble svakt pos. etter at tidsfristen gikk ut. min erfaring da er at den er pos. aldri fått noe strek selv om tiden er gått ut på strimmeltestene hvis jeg ikke har vært gravid.

tok en ny test dagen etterpå og da var det tydl. strek, som bare blir sterkere og sterkere nå dag for dag:)

Skrevet

Så gøy! Gratulerer!!! Når har du termin?

Jeg fikk sterkere strek i dag. Må jo bruke opp billigtestene hvis jeg er gravid, har en hel drøss liggende =P hihi. Helt klart rosa før tiden gikk ut =) Kan nesten ikke tro det! Nå tipper jeg det blir digitaltest på IKM-dagen. Foreløpig termin 21.mai ifølge terminkalkulator (dersom det er noe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...