Gå til innhold

Skal vi ha nr. fire?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har tre flotte barn, men vi har lyst på en fjerdemann.

 

Problemet er at jeg i tilfelle vil være 39 når ungen kommer ut.

 

Hva synes dere?

 

 

(Ja, jeg vet at det egentlig er det samme hva dere synes, det er vi som tar valget uansett. Prøver meg likevel på en liten avstemning:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det ikke nok med tre, særlig når du er såpass "gammel"..?

 

Vi går runder med oss selv om vi skal prøve på nummer to, men er veldig i tvil.. Syns vi har en perfekt familie nå, mor, far og barn, og er redd en til vil ødelegge alt.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har lyst,så hvorfor ikke!

Litt mere med det og få 4 da :) Må ha stor bil og sånn,hehe..

Har dere plass og økonomi,så hiv dere på.

 

Vi har 3,synes det er mer enn nok :) Nå er minste ganske liten enda,men må planlegge en del i hverdagen med bhg,skole,aktiviteter :)

 

Koslig med barn da,det er det!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvorfor er det ikke nok med en eller to, tre eller fire? Vet ikke! Synes bare det er veldig hyggelig med barn og har alltid ønsket meg en stor søskenflokk selv. Har bare en halvbror som er ti år eldre enn meg, så har vokst opp uten søsken selv.

 

Det er det med alder som tynger meg mest da, og redselen for at det ikke kommer et velskapt barn er stor. Det er mye som står på spill når man har tre barn fra før også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud må ikke spørre om slikt her inne, her får du ikke mening som er representativ tror jeg. Hvis jeg slenger med min mening så synes jeg ikke du er for gammel, kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte at her får jeg vel i alle fall ærlige svar. Enten så synes folk jeg er så gammel og uansvarlig at de sender barnevernet på besøk, eller så blir jeg sånn supermor med reima og vanilje i hele huset:)

 

Ærlige svar er jeg uansett ikke redd for. Er veldig i tvil, samtidig som vi har veldig lyst.

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som får meg til å tenke "nei" her er alderen din. Det handler ikke bare om sjansene for å få ett sykt barn (og alle konsekvensene som følger med det), men hvor gammel du vil være når dette barnet er f eks 20 og skal starte livet sitt for fult. du vil ha være 60 (!).

Og videre selvsagt, når h*n er 30 og gjerne har startet familie selv (om h*n er frisk), er du faktisk 70, ikke vet jeg hvor mye eldre din mann er men regner med han er eldre..

 

Greit nok at mange sier kjør på nå, men du skal jo faktisk følge dette barnet videre i livet, ikke bare ut barneskolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo et poeng. Jeg blir en gammeldags bestemor, krokrygget og nedsunken i gyngestolen:)

 

Mannen er et år yngre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg IKKE er for gammelt...:) Mange som får barn når de er eldre enn det...:) Mine foreldre var 35 og 37 når de fikk nr. 4, og det var jo bare helt supert... :) Og det var veldig kjekt for oss 3 andre med denne lille attpå-klatten;) <3

Sett igang...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde også tenke over hvor stor sjanse det faktisk er for å få ett barn med sykdom, for det vil ikke bare påvirke deg og din mann, men de 3 andre sterkest! Og de som ikke sier det gjør det, de aner ikke hva de snakker om.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet, så er det noe av det jeg er mest redd for ja. Hadde jeg vært ti år yngre så hadde jeg sikkert vært gravid igjen nå, men blir veldig satt ut av dyster statistikk og alle prøvene som venter undet et eventuelt svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere lyst, tid, ressurser osv så synes jeg dere skal kjøre på. Jeg er selv under prøving, og vil være 37-38 år før et evt barn kommer. Noe sier at dette er for gammelt, spesielt mafiaen her inne som mener man skal være ferdigprodusert innen man er fylt 30 år. Men jeg har tenkt på at det barnet jeg får vil være 30 år før jeg blir pensjonist, så det kan det ikke være fullgærent.

 

Vi prøver også på nr.4, mest fordi vi ikke har noen felles barn. 4 barn er da ikke noe problem, med unntak av at man trenger en større bil.

 

Lykke til med prøvingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mening er kjør på! Grensa for hva jeg syns er for gammelt går ved ca 40,men herre min d finns mange spreke 40 åringer der ute :-)

 

Kusina mi fikk barn i vår,hun har nå fylt 40, er ei flott dame og sprek 3 barns mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var 42 da hun fikk broren min. Og makan til energi og ungdommelig dame skal man lete lenge etter!

Jeg har kun et barn og min mor oppfordrer meg stadig til å få flere.

Hun sier at dersom hun skulle angre på noe i livet så var det at hun ikke fikk flere barn.

 

Kjør på sier nå jeg!!!!

 

PS. Det er stadig flere som har rundet 40 når de får førstemann. 39, er jo reine ungdommen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder økt risiko for å få et sykt barn, så er det derfor man får tilbud om forstervannsprøve når man er 38 år. Jeg vil også ta eksyra ultralyd for å avdekke evt avvik. Risikoen for å få et sykt barn er veldig liten, uavhengig av alder. Synes ikke dette er et godt nok argument for å ikke få barn når man nærmer seg 40 år, for ingen av oss har noen garantier for å få et friskt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, livet har ingen garantier og mye kan gå galt selv om det som regel går bra. Når vi har tre flotte barn, så føler vi likevel at mye står på spill, og tanker som "hva om barnet ikke er velskapt" dukker opp selv før det er unnfanget. Jeg vet heller ikke om jeg faktisk klarer å fjerne et eventuelt downs barn, for det er vel kun det de sjekker med disse testene?

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen her skriver at når barnet er 20 er du 60 osv...

Vil bare si at min far var 41 når jeg ble født og har aldri synest han har vært for gammel. På skolen var det slettest ikke jeg som hadde den eldste faren i væremåte eller utseende (han fikk ikke grå hår før han var over 60 og som aktiv idrettsutøver har han alltid holdt seg i veldig god form). Jeg tror at dette med alder er

Veldig individuelt, du kan ha en kronologisk alder som ikke stemmer overens med fysiologisk og/eller psykologisk alder (hvis man kan kalle det det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å se når jeg posta svaret mitt , men jeg skrev 5-6 innlegg opp ett kort svar på alder og sykt barn.

 

Uansett, jeg mener ikke sette det i en "bås", det handler jo selvsagt om så mye mer men det var bare en kort mening! Og meningen min er basert på at jeg har sett "den andre siden", jeg jobber med disse barna hver dag! Jeg jobber med en tungre bruker gruppe, hvor vi snakker voldelige barn uten språk o.l og vet ikke minst hva dette har gjort med alle familiene deres, og det er IKKE rosenrødt!

jeg orker ikke svare utdypene, med masse konklusjoner og svar som skal tilfredsstille alle! En fasade sier noe , men ikke alt, og ikke en eneste av familiene til de 15 ungene vi regulerer fast på, har det bra!

ALTFOR mange tar det for gitt å få ett friskt barn, og vet ikke engang gradene av sykdommene de kan få! Selvsagt kan det forekomme i alle aldre, men det er en grunn til at det er økt risiko ved eldre alder .

 

Jeg vet jo at dere vil velge det som er best for dere, og gleden ved ett barn til er ubeskrivelig! Men jeg bare tror virkelig ikke folk er godt nok opplyst om hva som egentlig er risikoen, og resultatet når det går galt.

 

Som sagt, jeg har prøvd å fatte meg i korthet her og kunne skrevet en bok om dette vis jeg skulle komt med ett utdypende svar nok som tilfredsstilte alle faktorerer som spiller inn, uten om "bare" alder, og vil ikke oppfattes som en av de "standar dib mødrene som korsfester deg fordi du er over 30" for det er jeg virkelig ikke! Jeg synest ikke alder betyr noe så lenge du er i stand til å få barn, men som sagt, folk er ikke klar nok over konsekvensene som følger med ett sykt barn.

 

Ønsker dere lykke til med prøvingen om dere ender på det valget :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...