Gå til innhold

flere med barn som er altfor glad i insekter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg selv har store forbier mot alle insekter, får gåsehud og blir dårlig av å se dem, men har skult dette veldig godt for sønnen min, og latt han få et bra forhold til innsekter...men jeg tror jeg har gjort en altfor god jobb til det...

når vi er ute, så drar han opp steiner og greiner for å finne kaffidyr,mark, edderkopper, biller osv...han tar di opp,moser dem,hopper på dem osv...en sommer da han gikk naken rundt i hagen, så sprang han rundt og tissa på humlene!! verste er at han ikek merker om dyrene han har i hånden kravler inni ermet på genseren, så han drar di med inn i huset!!

men er en stor fordel for meg og da....finner jeg enn edderkopp, så bare roper jeg på han, og han tar di vekk med en gang:P fluer fanger han fort med hånden:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. :)

Har en på 5 år. Han er vel ikke sånn veldig glad i insekter, men har så absolutt ingenting i mot de. Sitter det en veps på armen hans så bare dytter han den litt, før han fortsetter med det han drev med.. Jeg på den andre siden hopper og roper etter hjelp bare jeg SER en veps.. heheh...

Men det er jo kjekt og bare rope på han når det er en liten edderkopp som skal komme og ta meg da :P Da kommer han løpende og redder sin mor, og går ut med edderkoppen ;)

Skrevet

Synes ikke det høres ut som om gutten din er GLAD i insekter... Han er jo en notorisk insektplager av verste sort :(

Hadde mine barn oppført seg på den måten hadde de fått husarrest på livstid!!!

Er du klar over hvordan verden hadde sett ut iten insekter?

Er du klar over hvor totalt undelagt og avhengig den økologiske balansen er av insekter?

De bryter ned alt dødt, være seg både dyr og planter

De bestøver alle blomster slik at vi får frukt, korn og grønnsaker.

De lager honning,

De sprer plantenes gener og sørger for mangfold og bedre overlevelssvilkår for dem.

De er hovednæringsgrunnlag for massevis av mindre dyr som amfibier, fugler, pattedyr og fisk, som igjen er VÅR MAT!!!

Uten insekter ville vi ikke hatt mat!

Også synes du det er flott at gutten din moser dem og drukner dem i urin???

For en forkastelig og totalt uintelligent holdning!

Bare for å s det: det er helt greitt å være redd for edderkopper eller synes mark er ekle for den saks skyld, men det er et langt skritt å gå fra å prøve å unngå disse krypene og eventuellt holde dem utendørs til å synes det er GØY å pine dem til døde!!

Jeg er styggt redd for at din fobi har gjort at du har overført helt feil holdninger til sønnen din.

Hva gjør han om du hadde vist frykt for en katt eller hund???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...