Gå til innhold

Kjøkkenservise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bytte ur kjøkkenserviset, og vil begynne å samle slik at vi kan ønske oss til bursdager og jul, m.m. Men det er så vanskelig å finne noe. Er ikke kjempefornøyd med Ikea, synes det går så lett skår av de servisene.

Hva har dere i skapene? Har dere noen tips?

Jeg hater shopping, så jeg vil gjerne ha tips om nettsider hvor jeg kan finne et servise som svigermor kan finne i en butikk. Hjeeeelp, vær så snill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fra Ikea,og jeg er kjempefornøyd jeg! Har ikke sett at det er noe skår noe sted. Vi har det standard helt hvite,er vel litt over tre år gammelt. Men nå forventer ikke jeg så veldig mye av et hverdagsservise da,er ikke sånnt at jeg har tenkt å la det gå i arv. Greit at det er billig, og at det er lett å få tak i flere deler hvis og når noe knuser!

Skrevet

Porsgrund porselen sine serviser er gode og holdbare. Vi har fauna som hverdagsservise, jeg synes ikke det er pent men mannen hadde det før vi traff hverandre... det var noe med disse svigermødrene da ;) Uansett så holder det seg utrolig bra og vi kjører jo oppvaskmaskin med det hver dag, det ser ikke ett sekund slitt ut! Natalie-serviset fra Porsgrund er veldig fint, ellers er jo Gray Pearl fra Villeroy & Boch meget pent, men vet ikke hvor holdbart det er...

Skrevet

Vi har nettopp byttet ut våre hvite ikea-tallerkner (4 av mine og 5 fra han) da de begynte å bli slitne samt skår går av her og der. Har nå byttet til Jasper Conrad fra Wedgevood. Liker det veldig godt, men har hatt det kun en uke, så aner ikke hvor holdbart det er. Vi vurderte også maxi/ministrå fra PP, men de hadde bare gourmettallerknene inne og de er 30 cm i diameter og skapdøren vil da alltid såvidt touche de når den lukkes (skapet er 30 cm dypt).

Skrevet

Har skikkelig lyst på Rosendal som kjøkkenservise, så enkelt og fint.

Skrevet

Jeg har kjøpt et billig og greit på Europris. Det er hvitt med en enkel sølvkant. Har til 16 pers og det kostet rundt 1000kr. Det er enkelt, men fint, så kan dekke flotte bord med det.

Så har jeg et finservise fra wedgewood som jeg sparer på, men det er SÅ dyrt, så det tar litt tid.

Skrevet

Er det serøst folk som har Grey Pearl som kjøkkenservise?

Vi har dette serviset,men hadde Følt meg litt fin på det om vi hadde spist på det til vanlig:) Til hverdags synes jeg det er greit med et servise der man ikke er så redd for å knuse noe..

Skrevet

Om du vil ha et litt eksklusivt å samle på har ittala mye fint.

Skrevet

Om du vil ha noe som varer og ikke fort går i stykker eller krakelerer, bør du gå for porselen, og ikke stengods. Stengods er et bevegelig materiale og det vil etter en stund krakelere eller brekke av skår. Jmf Ikea.

Hvilket du bør velge kommer jo an på hva slags smak du har da.

Skrevet

Skulle gjerne hatt det som hverdagsservise ja ;) Men i og med at vi har nok serviser ser jeg ikke poenget med å anskaffe det. Synes det er fint å kunne spise fra noe lekkert også til hverdags :) Det gir iallefall meg litt mer lyst til å gjøre noe ekstra ut av hverdagsmiddagene enten det gjelder borddekning eller det som ligger på tallerkenen.

Ikke redd for å knuse serviset, men vi har ikke barn enda... tenker minin får sitt eget når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...