Gå til innhold

Store barn og vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser av et innlegg lenger ned at noen synes det er rart med barn over 2 - 2 1/2 år som bruker vogn.

Vi bruker vogn til vår gutt på 3 år og kommer sikkert til å gjøre det en god stund til.

Ja, han kan gå og han er "normal".

Men når man bor i byen uten bil og har ca 20 minutter å gå til barnehagen (i voksen tempo) - ja, da er vogn veldig praktisk for å få hverdagskabalen til å gå opp.

Gjetter på at dere som slutter tidlig med vogn har kortere vei til barnehage eller kjører bil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har ei på 3 og et halvt. har vogn enda, men den blir brukt skjeldent.

Brukes når vi skal gå veldig langt eller skal i butikken og storhandle. Har ikke bil og da er det greit med vogn.

Er heldigvis gå avstand til bhg:)

Skrevet

min gutt på 3 år går for d meste selv,men jeg har me vognen i tilfelle. nå i dag har vi gått tur på flere timer å da er d greit å ha me,spesielt når d er mye oppåver mm. ellers så sykkler han vist vi skal små turer bare.

Skrevet

Alexander sluttet å bruke vogn til barnehagen da han var 3. Vi har spasert til barnehagen så og si hver dag (han er nå 4) og det er 20-25 minutt å gå. Vi spaserer også ofte hjem. Han er rett og slett bare glad i å gå! Han spaserer timer i byen eller på tur og synes det er helt greit.

Barn kommer i alle slags former og farger og er veldig forskjellige :)

Noen slutter tidlig mens andre litt senere.

Skrevet

Vi har en gutt på 2,5 som fortsatt bruker vogna si masse. Og det er absolutt ingenting galt med han. Her inne må man ta det folk sier med en klype salt.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være bedre å plassere en 4,5 åring i en bil enn i en vogn?

Noen ganger triller jeg jenta mi på 3 1/2 år til barnehagen, andre ganger går vi. Bil bruker vi kun hvis det er noe ekstraordinært. Når jeg triller henne bruker vi 40 min, skal hun gå selv tar det fort over en time.

Jeg triller henne gjerne både for å spare tid og forbrenne noen ekstra kalorier selv.

Er det like ille om en 4,5 åring sitter bakpå sykkelen eller i en sykkelvogn?

Ja til vogn som transportmiddel også til større barn sier jeg. Det er noe helt annet om man må plassere store barn i vogn for å komme seg rundt på kjøpesenteret.

Skrevet

Jeg var en av de som brukte vogn til barnet mitt var 4 år. Har gåavstand til barnehagen(ca 5 min å gå) men etter en lang dag i barnehagen(hun går i utegruppe som er på tur hver dag, de går også flere km så jeg vet at hun er i stand til å gå) så syntes jeg det var greit å la henne sitte i vogna, spesielt hvis vi skulle på butikken(må da gå en annen vei) og da kunne jeg henge posene på vogna. Ikke lett å ha mange bæreposer i hendene når jeg i tillegg har med en hund(den er med overalt) derfor synes jeg at vogna var kjekk å ha. Og da satt hun oppi. Så det flere i barnehagen som gjorde det samme. Det var kun til slike ting jeg brukte vogna. Hun satt ikke i vogna hver gang vi skulle ut.

Skjønner ikke hvorfor folk henger seg oppi en slik ting.

Skrevet

nei det forstår ikke jeg heller..Hadde bare blåst av det hvis noen hadde kommet med en kommentar til meg. Alt man skal bry seg med sier jeg bare

Skrevet

Ikke sant...de som henger seg oppi dette gjør garantert noe i hverdagen som andre ville reagert på. Vi er alle forskjellige og veldig forskjellige løsninger. Med mindre det skader barnet så forstår jeg ikke at folk bryr seg.

Skrevet

Vi hadde noe kortere vei enn dere å gå til barnehagen da vi sluttet ja, men ikke mye. Jeg foretrekker at ungen går, for det har hun bare godt av og jeg liker ikke å trille vogn. Men det er ikke så farlig for meg om folk bruker vogn til ungen er 1 år eller konfirmant. Det får være opp til en hver.

Skrevet

VELGER forskjellige løsninger skulle det stå

Skrevet

Enig med Nyul,men det jeg tenker på er at noen barn blir transportert rundt overalt,båret inn i barnehagen,sitter i vogn på senteret osv.

Det vi som barnehage ansatte ser at noen barn er utrolig dårlige på å gå (ja og bevege på andre måter også motorisk) da er det muligens på tide å kutte ut vogna og få barna til å gå istede.

Men selvsagt enig i at bil,sykkel eller vogn går ut på det samme.

Noen barn er veldig vant til å gå og går fint strekningen til barnehagen selvom det tar sin tid.

Generelt bør man konsentrere seg litt mer om seg selv og litt mindre med hva alle andre gjør,det finnes ingen fasit.

Skrevet

hele diskusjonen er helt tåpelig!

Snuppa her i huset kan fint gå langt, men har jeg dårlig tid, så bruker jeg vogna. Av og til er hun i litt feil lune, da bruker jeg også vogna eller bæremeisen. Så kan hun gå eller sitte på når det passer. Motiverer alltid til å gå.

2,5 år.

har ikke tenkt til å selge vogna før jeg ser at vi ikke trenger den mer og ihvertfall ikke før hun slutter å sove på dagtid!

Skrevet

Hehe ja da blir det nok snakket mye om på gata om jenta mi er 6 og hun sitter av og til i vogn. Hun kan fint gå et par km av turen selv og er vi i byen osv bruker vi ikke vogn for da går det i relativt rolig tempo. Bruker jo da bilen inn til byen, hadde kanskje brukt vogna hvis vi gikk.

Besteforeldrene her er veldig glad i å gå på tur, men noen ganger i raskt tempo. De har med seg jenta for hun liker å være med men blir for sliten hvis turen er for lang og tempoet for høyt.

Jeg mener det er bedre at hun får være med på turen, gå litt innimellom, kikke på planter og dyr, plukke bær og blomster osv - enn at hun ikke vil være med i det hele tatt.

Samme hva andre mener vel. Nå har jenta mi en alvorlig hjertefeil som gjør at hun blir fort sliten men det er det jo ingen som ser - og hadde heller ikke gjort noen forskjell om hun var frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...