Gå til innhold

Innkalling til samtale med Nav pga sykemeldt. Hva foregår?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt i 6 mnd nå og er blitt innkallt til møte. Hva kan jeg forvente meg, hva skal vi snakke om? Har ingen jobb å gå tilbake til.

Kjenner jeg er blitt litt antisosial av å ha vært hjemme så lenge så jeg gruer meg litt, selv om jeg sikkert ikke har noen grunn.

Nav har bare vært hyggelige mot meg altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du ikke har en jobb å gå tilbake til, er iallefall ingen grunn til å fortsette å være sykmeldt....

De vil vel at du skal ta tak i ting, i stedet for å sitte å heve trygd, tenker jeg.

 

Og nei, JEG aner ikke hva som kan feile deg, men vil tro at NAV tenker litt slik.. De har nok også snakket med fastlegen din, og h*n er muligens enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav vil prøve å hjelpe deg med å komme ut i arbeidslivet igjen. Feks omskolering osv. Har fastlegen din også blitt innkaldt til møte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for et tullsvarav personen over. Hva er vitsen?

 

Ikke vær nervøs, de vil sikkert bare snakke med deg om planer framover, om det er mulig med aktiv sykemelding f. eks. Eller andre alternativer, siden du ikke har jobb å gå tilbake til. Er nok bare en helt fin samtale der de vil høre litt om hvordan ting ligger an for å legge en plan sammen med deg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg skrev at jeg ikke har noen jobb å gå tilbake til var fordi samtalen umulig kan dreie seg om tilrettelegging på jobb.

Jeg er sykemeldt fordi jeg er syk, ikke fordi jeg ikke har en jobb å gå tilbake til.

Jeg er blitt innkallt til møte etter at jeg selv tok initiativ fordi jeg ikke har hørt noe fra Nav.

Trygd mottar jeg ikke bortsett fra barnetrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk:)

jeg gruer meg nok helt uten grunn ja, men jeg glede meg litt også:) Håper at vi finner en god løsning for meg sånn at jeg slipper å gå over på trygd, men dt er jo ikke så lenge igjen av sykemeldingsperioden min heller.

Man leser jo så mye om rot og tull fra nav sin side og at forlk blir møtt med så lie respekt. Er nok derfor jeg gruer meg litt. Men som sagt, Nav har kun vært hyggelige og imøtekommende mot meg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...