Gå til innhold

Jeg stakk meg på et piggsvin...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I morges. Nå er fingeren hoven og ganske rød. Litt nedsatt følsomhet også. Er dette noe å bry seg med eller går det over raskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min far stakk seg på et piggsvin for noen år siden. Han fikk salmonella av det og ble kjempesyk! Legene fant ikke ut hva det var, og hadde han ikke blitt innlagt den kvelden på sykehuset, så hadde han ikke overlevd...

 

Hvis du blir dårlig i nær fremtid, så ville jeg ha kommet meg til lege. Men ikke alle piggsvinene har smitte i seg, så håper du stakk deg på et friskt dyr. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det over 10 årsiden du tok stivkrampe sprøyte? (isåfall kan du ta kotnakt med legevakten og høre hva anbefalingen er. Anbefaler deg også å vaske fingeren i grønnsåpevann, det renser godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, stakk du deg? Trudde det skulle litt til for at man faktisk skulle klare og stikke seg på et piggsvin. Har selv tatt på et , men ikke prøvd og klemme det<:) hør med legen din hvis den hovne fingeren ikke blir bra.

Det går sikkert bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her. Hehe, pingsvinen ja, den har jeg hørt før. Priceless:)

Til deg som lurte på hvordan det gikk til: Jeg var ute og luftet hunden og den bæsjet ved en busk der det krøp et pinnsvin rundt. Jeg bøyde meg ned for å plukke opp og i samme sekund dro hunden min til i den andre retningen og jeg snublet og og hånden landet oppå piggene da jeg skulle ta meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som har en far som fikk salmonella av pinnsvinet- hvordan gikk det til? trodde det smittet gjennom ting man spiste? for han spiste det vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...