Gå til innhold

er den fjerde barnesykdom smittsom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har ei lita her på 8 mnd, som har hatt feber i flere dager,feberen er over, men nå er hun prikkete!etter å ha hørt med legen, så er det visst den fjerde barnesykdom hun har...har en sønn på 4, så lurer på om han vil bli smittet?han har ikke noen tegn til å være syk nå...

og kan han gå i barnehagen selv om lillesøster er syk? kan hun bli med inn når jeg leverer han i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sansynleg har 4 åringen allereie vore smitta tidlegare, det er ikkje alle som vert sjuke av smitten. Så då ser eg ikkje noko grunn til at han skal vere heime frå barnehagen.

Snuppen vår hadde akkurat denne sjukdomen, og eg las litt ulike ting om når han kunne gå i barnehagen att. Nokre stader stod det at han kunne gå når almenntilstanden var bra, sjølv om han hadde utslett, andre stader stod det at han burde vere heime til alt var over.

I og med at omtrent alle barn er gjennom denne sjukdomen, så er det vel ikkje så farleg om jenta vert med inn? Sit ho berre i bilstolen, eller kryp ho rundt og bit på ting? I siste tilfelle ville eg kanskje begrensa ho litt.

Her står det litt om 4. barnesjukdom:

http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article339049.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar=)

mest sannsynlig har han nok hatt den, med tanke på at han hadde feber hver uke i et år etter at han begynte i barnehagen1.5 år gammel...

 

hun er helt fin og hyperaktiv som vanlig i dag, bare veldig pikkette:P

når jeg leverer storebror, så er vesla som regel i bæresjalet. når jeg henter han er hun i vogna eller på armen...eneste problemet er at hun er veldig populær i barnehagen hans...alle ungene skal komme bort og se på og ta på "beiibiiiien", så er nok slik hun først ble smittet også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...