Gå til innhold

Er det noen som synes at sitt barn ikke er så veldig pen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så redd for at barnet mitt ikke skal bli så pen som jeg ønsker. For det er ikke til å stikke under en stol at det er mange mindre pene barn der ute, noen er jo just plain ugly selv om det sikkert ikke er lov å si.

 

Synes man alltid at sitt barn er nydelig uansett?

Er det noen som har kjipe tanker rettet mot sitt barn/misliker sitt barn fordi man synes det er mindre pent?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er rimelig sikker på at du kommer til å synes at barnet ditt er verdens vakreste, om det så kommer med tre øyne, ørene på skeive og helskjegg. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei venninne som var bekymret for dette. Hun er selv helt normal, men var livredd for å få et stygt barn. For å si det sånn, hun hadde ingenting å bekymre seg for, gutten er helt supernydelig :-) Og ja, jeg er enig med deg i at det er faktisk mange mindre pene barn, men for foreldrene er de det beste og mest nydelige i verden uansett! Og det blir nok du også til å synes! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din største skrekk er at barnet ditt ikke skal bli så vakkert som du "ønsker", bør du virkelig revurdere det å få barn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var redd for det og ! Men det gikk fint ;) hun er helt fantastisk nydelig. Får høre fra alle kanter at hun er så pen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok uansett syns barnet ditt er best. Og hvis du mot formodning skulle syns noen andre barn var penere, så vil du nok uansett ikke bytte ut barnet ditt for noe som helst i verden.

Båndet du har får til ditt barn gjør at du ikke kunne tenkt deg noe annet uansett.

Vanskelig å forklare til noen som ikke har egne barn, men det nærmeste man kan sammenligne med er valget av kjæreste. Hvis du skal være helt ærlig og objektiv så finnes det kanskje penere(mer billedskjønne) menn der ute, men de er jo ikke kjæresten din. Du ville vel ikke byttet ut han uansett. Du er stolt av han og i dine øyne er han fin likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff nå ble jeg ordentlig skremt!!

Finnes det virkelig mødre der ute som seriøst tenker og er redd for at barnet ikke skal bli PENT!!

Det viktigste er da vel for faen at barnet er friskt og at man gjør det beste for at det skal ha det godt!

Og skulle man få et barn som verken er friskt eller pent så er vel det barnet for faen like velkomment og elsket som et annet barn!!

Grøsser når jeg tenker på hvilke verdier som blir videreført til kommende generasjoner av enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud da . jeg skjønner godt at noen kan tenke slik. Vi er da bare mennesker. Ikke kom å fortelle meg at du ikke har hatt tanker som kanskje ikke er helt ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom jeg tenkte på det , vil det ikke si at jeg hadde ønsket barnet mindre eller noe sånn!! Og er super lykkelig for at jeg fikk en frisk og herlig datter! Hilsen hun over med en nydelig datter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14.54:

 

Dersom en vordende mors største frykt er om barnet hennes blir "pent" eller ikke så har hun det herlig bekymringsfritt i svangerskapet sitt. Rent misunnelig blir jeg.

 

Vi andre dødelige bekymrer oss for om barnet er friskt eller ikke. Om vi får beskjed om at barnet ikke er friskt bekymrer vi oss for om det er forenelig med liv eller ikke. Og får vi beskjed om det er forenelig med liv bekymrer vi sos for hvilken livskvalitet barnet vil få.

 

Så ja, det å bekymre seg for om barnet blir "pent" eller ikke er overfladisk selv om det sikkert ikke er en uvanlig tanke. Skulle ønske jeg hadde mulighet til å legge vekk alle andre bekymringer og heller bekymre meg for om barnet mitt får tykt hår eller ikke. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så dømmende du er 14.51!! Kommende foreldre er vel bekymret for det aller meste!!! Skjønner godt at dette kan være et av alt det rare man går og tenker på i måned etter måned med venting! Selv er jeg livredd for å måtte kikke på barnet når det kommer ut.. klarer liksom ikke å fatte at JEG skal klare å lage et ordentlig barn.. har jo ikke gjort særlig innsats liksom! Jeg tror jeg blir nødt å be jordmor ta imot barnet og fortelle meg (som akkurat nå føler for å ha øya lukket i det barnet kommer ut) at det faktisk er i orden og alt er der det skal være.. Tror jeg har sett for mange skrekkfilmer om deformerte skikkelser, ormebarn, djevelunger og dokumentarer om rare genetiske lidelser der barna ser ut som ufo-mennesker etc :/

 

Dette handler ikke om at jeg kun er interessert i å få det perfekte barnet, men er livredd for at jeg skal bli en dårlig forelder om jeg får et "ikke-perfekt" barn med merkelige skavanker. Husk nå på at mange av oss aldri har elsket et barn ettersom vi aldri har hatt et barn før.. vi vet ikke hvordan det kommer til å bli! Er sikkert like skummelt om man skulle få et barn og risikere og gå og synes at det barnet er stygt.. Hvis man gjør dette, da er man jo en dårlig forelder og det er tabu og noe som man slett ikke kan være åpen om (særlig pga folk som du 14.51)..

 

Jeg er selv førstegangsfødende om et par mnd og har ikke skjenket utseendet til baby en eneste tanke faktisk.. blir bare overlykkelig om det er et normalt barn som kommer ut av kroppen min.. at jeg ikke blir forventet å skulle elske en klump med vev som jeg egentlig innerst inne er livredd for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dette blir et problem for deg, deres barn kommer alltid til å være de vakreste barna i hele verden for dere =)

Som foreldre er vi ikke blinde hvis barna har, hva skal jeg kalle det, spesielle særtrekk. Men for oss gjør det dem bare enda mer herlige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1451 her.

Til deg som syns jeg er dømmende.

Jeg dømmer da ikke det å tenke sånn som deg!

Jeg dømmer egentlig ingen!

Men jeg syns at det er veldig overfladisk å bekymre seg over om barnet blir pent eller ikke!

Alle lurer vel gjerne på om barnet er friskt og om man vil bli en god mor osv.

Men jeg reagerte på at noen faktisk er redd for at barnet ikke skal bli PENT!

Alle barn som oss voksne er vel pene på sin måte?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er neppe hennes største frykt. De aller fleste er vel i tillegg bekymret for om barnet vil være friskt.

Men det går an å ha mer enn en bekymring.

Må være lov å snakke om ting som er tabu uten å bli dømt for det. Hun har jo aldri opplevd å bli mamma, da er det mye rart man lurer på.

 

En helt ærlig sak fra HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ifølge flere her inne overfladisk men ja, jeg tenkte også på dette! Og noe av det første jeg tenkte da han var ute var "stakkar han har arvet munnen min!" som jeg alltid har hatt kompleks for:) Men det var bare komisk og søtt, og jeg har ikke rettet noen negative tanker mot ham av den grunn. Ser jo at det er andre ting som ikke er helt "perfekt" med ham også, og jeg innrømmer at jeg viser helst fram bilder av ham tatt fra vinkler han er penest i (som jeg også gjør med meg selv). Dette er da vel helt menneskelig? Men ikke bekymre deg for at det blir noe negativt, som flere her sier, så synes man bare det er søtt at de har noen særegenheter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Takk for mange flotte og saklige svar. Det er mange tanker som passerer hjernebarken i påvente av at denne lille skatten, som sikkert blir verdens nydeligste, skal komme.

 

Til dere som blir helt hysteriske av mitt innlegg;

Det er ikke min STØRSTE FRYKT om barnet ikke er pent, men det er noe jeg tenker på, blant andre bekymringer en mor kan ha. Jeg er fullt kapabel til foreldrerollen, selv om jeg lurer på om alle synes at sitt barn er pent. Jeg må le av dere dramaqueens, ser for meg hvordan dere farer opp av sofaen ved å lese dette innlegget, hehe det er jo bare komisk.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker egentlig ikke så mye på om barna mine er pene, er det unormalt? Jeg synes de er kjempesøte, men pene? Det vet jeg egentlig ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere igjen, jeg som skrev at babyen har fått munnen min:) Tenker akkurat som deg, vi har jo aldri sagt at det er den største bekymringen! Babyen min har kanskje en alvorlig sykdom, han er under utredning, og det er selvfølgelig det jeg for alvor bekymrer meg over. Men om tanker om utseendet sveiper innom, så er man jo ikke overfladisk for det. Selvfølgelig er det som er viktig helsen til barnet! Men det utelukker ikke at man også kan tenke på mindre ting som ikke er alvorlige.

 

Men som sagt, du kommer nok til å synes babyen din er kjempesøt:) Med de små "skavankene" babyen min har, synes jeg faktisk han er veldig pen. Men om det er objektivt eller ikke er jo vanskelig å si;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir vel jeg den eneste her inne som tør å si at jeg syntes barnet mitt har hatt noen perioder hvor jeg ikke syntes han er den vakreste ungen i hele verden. Men det spiller ingen rolle for han er jo sønnen vår, verdens beste!!

 

Jeg har sett at alle barn har perioder hvor de er penere enn andre perioder så det finnes alltid håp =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...