Gå til innhold

Huff! Håper ikke jeg blir sånn selv!=\


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei vennine, som har en sønn på rundt 3 mnd.

Jeg er kjempe glad i henne og sønnen hennes, har jo liksom blitt tante.

Men, jeg skjønner ikke helt. Når man får barn. Tenker man automatisk at alle andre liker barn da? Og alle ulempene ved barnet?

Jeg er gravid selv, og er veldig glad i barn. Men når min vennine skifter bleie på sønnen sin på en kafé og nærmest roper ut, "OI! Har du bæsja du da? Med en sånn "kosete" stemme. Legger fra seg den fulle bleia på benken ved siden av seg og lar sønnen ligge der uten bleie en stund, mens hun forteller om den gangen han tissa rett opp når han lå på ryggen og ikke hadde bleie!Og samme når gutten har spist og han raper, "oi, sånn er fiin rap!!" og litt gulp her og der..

Vanligvis er min vennine ganskje sjenert og er ikke den som snakker høyest, men når hun snakker til babyen sin på " babyspråk" er det akkurat som om hun vil overdøve alle andre, for at søle skal høre hvilken interresant samtale på uforståelig språk hun har med sin sønn på 3 mnd.!

Det er jo en baby, og alt er naturlig. Jeg skjønner det.. Gjør alle sånt som dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er gravid selv og har tenkt på det samme.. Håper vi greier å være bevist på hvor utrolig lamt dette er, og greier å holde oss unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for jeg synes liksom det blir litt flaut og..

Skjønner jo at man er glad i babyen sin og at dette er en helt spesiell følelse. Men det må gå an og begrense seg litt når man er ute blandt folk. Godt noen er enig:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som om hun venninnen din har et markeringsbehov på å fortelle alle og enhver at "Jeg er mamma!"

Skifte bleie på en kafe og annonsere det utover hele lokalet er jo rett å slett å drite seg ut.

Men jeg må jo innrømme at jeg tar megselv av og til i å synge for liten på bussen. Hehe. Men sitter ikke å gauler utover hele bussen altså. Og hvis jeg bærer henne i sele forteller jeg henne om hva vi ser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle er sånn :o)

Jeg har en sønn på 7 mnd og i begynnelsen så var jeg og noen andre mammaer ofte på kafè.

 

Alle skiftet bleie på stellerom\handikapp toalett eller til nød, i vogna.

Vi snakket jo med pusete baby stemme til barna våres, gjør det enda. Men ikke slik at alle hørte\hører det og ikke intime detaljer :o)

 

Og når dere er så beviste på at dere ikke skal bli slik, så går det helt sikkert veldig fint ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobba på en kafe og det var endel damer der som slett ikke følte at det var upassende å skifte bleie på bordet der de satt. Så når de var ferdig så samlet vi opp middagstallerkener og bæsjebleier på samme ryddebrett.. jeg synes det er totalt motbydelig!

 

Det har absolutt ingenting å si at babyen er uskyldig og søt, det er urin og avføring og hører ikke hjemme sammen med mat og spising og i hvertfall ikke i offentlighetens spiseområder! Jeg hadde nok ikke reagert om noen hadde skiftet på ungen sin mens den lå i vogna, selv om det var på en kafe/restaurant men da legger man ikke igjen bruktbleia i kafeen (med mindre det er kafeens do vi snakker om).

 

Gulp er heller ikke lekkert.. for det første er det å regne som noe ala spy.. i beste fall som morsmelka rett fra puppen til en fremmed dame, blandet med spytt og magesyre fra en unge.. Det er ikke greit.. greit at ungen må rape og kanskje gulper litt, men det er ikke ok å behandle ungens gulp som havner på andres klær/møbler som noe helt ok som bare er søtt og kan være der.. da unnskylder man seg og er rask med å prøve å få tørket opp det meste!

 

Ellers så syns jeg nå det er greit at nybakte mammaer blir litt stolt og prater med sine små.. det får man bare tåle.. du kan jo evt. prøve og si fra til denne venninnen din om hun kan prøve å redusere det litt når dere er sammen..

 

Jeg håper jeg ikke forandrer meg til å bli en slik grøssemor når min lille skatt kommer, men det tror jeg ikke egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har baby og jeg tarhensyn til andre. Jeg passer på å skifte bæsjebleie på et diskret sted og er jeg på besøk hos folk ber jeg om en pose til å pakke bæsjebleien inn i.

At det blir mye babysnakk og koseprat er nok naturlig da mye av tiden går med til bare baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, ikke alle gjør sånt som dette:) Men LITT slik blir du kanskje. Jeg hadde bestemt meg for at jeg absolut ikke skulle bli slik, for jeg fikk fnatt av alt babypratet på andre. Men nå er det liksom babyen dagene går med til, og det blir naturlig å snakke mye om ham og babyting. Men hensyn til andre bør man jo ta. Bare lett å glemme at folk synes enkelte ting er heslig når man ikke synes det selv lenger:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, jeg har også en liten sønn.. Jeg tror aldri jeg har gjort noe sånt offentlig. Rødmer nesten av å lese innlegget ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn tenke jeg også FØR jeg fikk barn.

 

vi kan snakkes om etpar år når du også har måttet spise noen kameler (dvs "sånn-skal-aldri-jeg-gjøre-når-jeg-får-barn"-kameler).

for du kommer til å få noen aha opplevelser på veien. garantert.

 

jeg skifter ikke bæsjebleier på kafe og bruker lite babystemme, men har likevel fått innsikt i mange rare ritualer som jeg ikke hadde forutsetning til å forstå før jeg fikk egne barn.

 

men moro er det, og resten av verden overlever nok selv om de må ergre seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svelge noen kameler? Har ikke sagt at sånt skal jeg aldri gjøre, men håper jeg aldri blir sånn. (tror heller ikke det) det er jo ikke det at jeg synes dette er helt forferdelig, men prøver og sette meg litt inn i mammarollen, prøver og forstå hvordan det er, og lurte på om det er sånn man blir, når man blir mamma.? Jeg kommer helt sikkert til og småprate med babyen min og synge for den jeg også. Men kanskje på en litt mer diskret måte en min venninne. Når sant skal sies er det i vogna på kafeen hun skifter bleia, ikke på bordet. ( heldigvis) men synes det kanskje ville vært uheldig hvis den lille gutten ikke var helt ferdig med sitt fornødne da han lå der i bare tassen:) hehe..

Men men.. Jeg gleder meg til og bli mamma, og forstår at alle er forskjellige, min venninne kan få gjøre akkurat det henne føler for, så respekterer sikkert henne at jeg kanskje vil bytte bleie på stellerom osv.

 

HI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...