Gå til innhold

Noen som faktisk synes det er pent...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med kvinner som er lett, eller mye, overvektig og går med bukser som er lave i livet og kroppsnær singlet slik at alt fettet velter utover bukselinningen og ikke akkurat kamufleres av toppen heller? Evt tights og singlet der man virkelig får innsyn i hver eneste valk vedkommende måtte ha? Synes jeg stadig vekk ser overvektige kvinner kledd slik. Først tenker jeg alltid "herlighet, fatter de ikke selv at det ser helt grusomt ut?", men så har jeg tenkt at kanskje ikke alle synes det ser grusomt ut? Eller at de bare ikke bryr seg om de ser fin ut eller ei, finnes vel de også, men i så fall litt pussig at de er nøye med frisyre, velstelte negler osv om de ikke bryr seg? Så, kanskje noen synes det ser pent ut?

Jeg har selv vært både overvektig og normalvektig, og da jeg var overvektig så passet jeg nøye på å kle meg etter det. F.eks med bukser med litt høyt liv og topper med skjæring under brystene og litt løsere over magen. Ikke snakk om å kle seg i "telt" altså, men fremheve det fine og skjule det mindre pene som f.eks store love-handles. Jeg mener, at man er litt lubben betyr slett ikke at man ikke kan kle seg både pent og sexy, men åletrange bukser med lavt liv og en trang singlet...? I mine øyne er dette noe kun veldig slanke kvinner passer til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener! Jeg syntes ikke det er pent, hadde aldri gått med tett sittende topper og lavt liv på buksene hvis det hadde hengt fett utenfor! Det er min store skrekk!

Skrevet

Er så enig!! Det er helt jævlig å se!! Rart de ikke ser det selv!

Skrevet

nei, det er ikke pent. Det er svært lite flatterende.

Altså folk må få kle seg som de vil, men de kan ikke forvente å få masse komplimenter.

Tynne mennsker kler ikke alt de heller.

Skrevet

De jeg har sett som går slik er ofte unge jenter, under 20 år. Venninnene deres som er slankere kjøper sikkert på bikbok og sånne butikker med klær som er beregnet for slanke jenter. Så vil vel de overvektige også være kule og prøve å passe inn i de klærne.. Men fint er det absolutt ikke!

Har ei venninne selv, som ikke er overvektig, men har noen kilo ekstra. Hun tror hun er størrelse S når hun kommer inn i str. S. Men det ser ikke ut! Hun kunne vært mye finere i de samme klærne i to størrelser større! Vet ikke helt hva de tenker på. Kanskje er det nederlag å kjøpe str. L eller større?

Skrevet

Helt enig her også!

Jeg skjønner heller ikke hvordan noen kan synes det er fint. Og heller ikke at det kan være behagelig og gå sånn?

Kanskje det er en type omvendt anoreksia greie? At man rett og slett er født eller oppvokst med høy selvtillit og ser på seg selv som ganske mye tynnere enn det man egentlig er? Eller at personen har hvert 20 kg tyngre og klart og gå ned, så da føler personen seg bra og ser ikke at det fortsatt er et godt stykke igjen før man kan gå kledd slik?

Har lurt litt på dette selv...

Skrevet

Haha, jeg har tenkt på det samme. Det er noe av det verste jeg ser - overvektige damer med "blondekant" som flagrer når de går. Gjerne bruker de stramme topper med flashy farger som knæsjrosa eller knallgrønn. Grusomt.

Selv er jeg normalvektig, men det finnes plagg jeg slett ikke kler. De plaggene styrer jeg unna. Det er ganske merkelig at overvektige ikke tenker likt.

Skrevet

jeg er normalvektig med nød og neppe men all vekte sitter rundt magen og jeg har tynne bein.

Det er nærmest umulig å finne bukser med høyt liv som ikke lager store ruller i overgangen til lårene

I følge en dame i en butikk var kroppen min så uproporsjonal at jeg ikke ville finne bukser som ville passe meg skikkelig (for pæreforme r jo helt ok her i livet men epleform.. er jo fyfy)

Men jeg prøver å finne løse topper, men så var det g cup da, da passer mange fine topper ikke og de få butikkene som lager topper til jenter med store bryster, vel de lager seff til pærefigur jenter med slank mage..

Det er ikke lett å kle seg, enten er det telt eller for lite synes jeg, midt i mellom finnes ikke, spesielt ikke hvis man er i midten av 30 årene og ikke synes t skjorter er sååå kult lengre.

Jeg prøver så godt jeg kan, bruker en god del skjørt og kjoler for å skjule problemsonene mine, men av og til, funker det ikke.

Veldig mange her som ikke aner noenting om hvordan det er å ikke ha figuren moteskaperne vil man skal ha.

Plus size er for stort

Skrevet

Er selv overvektig og kler meg tilsvarende. Det vil si at jeg kler meg i klær som framhever de positive sidene ved kroppen min og i best mulig grad skjuler valker. Jeg kunne ikke drømt om å bruke skohorn for å komme meg inn i trange jeans med medfølgende muffintopp esende ut over bukselinningen, hvorpå jeg smyger på meg en tettsittende topp.

Så vær så snill og ikke putt alle overvektige i samme bås. Joda, det finnes klart mange som har på seg pølseskinn og prøver å skvise mest mulig kropp inn i trangest mulig klær, men overvektige er som normalvektige og undervektige: forskjellige!

Greit, det er mer synlig med trange klær på en overvektig kropp, men det finnes jammen mye rar klessmak ute og går både blant tykke og tynne. Og for trange klær er ikke flatterende på noen. Du skal være rimelig skrapa for fett på kroppen for ikke å presse fram en aldri så liten valk om du har på deg klær som er for små for deg.

Dårlig klessmak og lite klesvett finner du i alle vektklasser.

Skrevet

Ang tights, så er det ikke fint på noen om man ikke bruker en sid topp eller tunika og skjuler rumpa. Det ser horribelt ut på både tynne og kraftige med rumpa bar i tights. Man får jo innsyn i det som er av kroppsform, både foran og bak.

På enkelte ser det ut som de går kun i strømpebukse og har glemt å ta på seg skjørt eller bukse. *grøss*

Skrevet

14.45:

Haha, jeg så ei sånn ei i går. Hun kom strenende nedover gata i noe mønstrete, strømpebukseaktig og det var akkurat det jeg tenkte: "Jøss, har hun glemt skjørtet hjemme hun da stakkar?"

Vedkommende var forøvrig slank som bare det, men jeg har ikke større interesse av å få intimsonene deres trøkt i glaninga enn andre kroppsfasonger. ;)

Skrevet

Nei uff det e ikke mye fint ne, men det vet de sikkert selv, men alle venninner som er tynn/slanke følger med på moten og går i tights og åletrangeminikjoler er det sikkert lettere å henge med på det, enn å innse fakta at det ikke er fint for så å gå i andre butikker å kjøpe andre typer klær.

Alle kroppsformer kan være super femenint og vakkert, det handler kun om å kle seg etter egen kropp og ikke etter andre,

Jeg er selv veldig slank og veldig heldig med kroppen min, men det er visse klær jeg ikke bruker lenger ... tights med bar rumpe sluttet jeg å bruke da jeg var 16 ca samme med helt mini kjoler, det syntes jeg bare ikke er fint etter fylte 20 helt enkelt selvom jeg fint kan gå med det...

Men dete r trist med tjukke jenter som kler seg sånn tegn på dårlig selvtillit og siden venninner viser hud/kropp vil de også, det skjønner vel bare ikke at de blir ledd av av gutter når de kler seg slik, noe som sikkert ikke er hensikten.

Skrevet

Nekter å bruke tights, det var sååå inn da jeg gikk i 7 klasse, men synes det er stygt nå, veldig 80 talls, moteskaperne kommer ikke på noe nytt men må resurikluere..

Skrevet

En del tennåringer tror det er kult, men noen av de som vikelig har kropp kunne like hjerne godt naken, men så stramme bukser at du ser klitoris.. så det er ikke bare de tykke som bør ha ktitikk.

Skrevet

Jeg er selv overvektig.

Nekter å kle meg i telt som enkelte normalvektige mener. Da ser jeg jo 100kg tyngre ut!!

Det jeg pleier å gå med nå for tiden er olatights som er høy i livet(har fine bein ikke tømmerstokker), en lang singlet og en løs, lang genser over den igjen. Har fått mange kommentarer på at dette virkelig kler meg.

Jeg skal innrømme at det ikke er så mange år siden jeg selv hadde for korte bukser i livet osv. Alle andre hadde det jo og jeg var livredd for å skille meg ut! Heldigvis blitt mer voksen nå og innser at det som ser bra ut for noen ser helt latterlig ut på meg :-)

Skrevet

Jeg synes IKKE overvektige skal kle seg i "telt", det skrev jeg jo også :) Er mye flott og sexy også overvektige kan le seg i, som er kroppsnært noen steder, og skjuler andre steder. Slik du kler deg høres veldig fint ut.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...