Gå til innhold

2 vs. 3 barn..


Fomle84

Anbefalte innlegg

Har to jenter, på 4 og snart 2 år.. Har alltid ønsket meg 3. men i dag sa mannen at han egentlig ikke har lyst på fler men at han vet jeg har lyst på en til så da skal jeg få d.. Er jo på mange måter nok med to når man har fått barn med sterk viljestyrke.. Men ønsker meg jo en siste og en attpåklatt er utelukket fra hans side.. så må nok bli innen ett- to år eller aldri..

Hvor stor forskjell er det egentlig på å ha 2 og 3 barn? Fremdeles sånn at overgangen fra ingen til en er størst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har akkurat blitt mamma til nummer 3. Tror jeg hadde angret og tenkt mye på nummer 3 om jeg ikke hadde fått han, selv om jeg en stund tenkte at to var nok.

Mine to eldste er 3 år og snart 5. Jeg synes det går veldig bra. Det kan være slitsomt å være alene med alle sammen på natta synes jeg, for alle våkner i løpet av natten og da kan det bli litt lite søvn. Men som regel er mannen hjemme og tar seg av de to eldste om de våkner om natta.

 

Jeg synes det å ha baby nå er bare kos, jeg nyter hvert sekund og føler meg så trygg på alt jeg gjør. Stor forskjell fra da jeg fikk første:). Nå tenker jeg at det å ha bare ett barn må være som å være på ferie:)

 

Jeg synes 3 barn er helt perfekt:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangen fra 0 til 1 og 1 til 2 er absolut størst!

Her har vi to jenter med 13 mnd og lilleknott som kom 4,5 år etterpå.

 

Jeg kunne nyte tiden med han som baby på en helt annen måte enn med jentene. Med nr. 1 var jeg jo litt usikker og alt tok litt tid...

Med nr. 2 gikk jeg ofte med dårlig samvittighet for enten den minste eller den største...

 

Nå så var vi vandt til å ha barn, vi var vandt til at barna måtte vente av og til og jeg som mor var mye mer avslappet til hele rollen da minste kom.

 

Jentene har jo "alltid" hatt hverandre og er vandt til å vente og dele.

Derfor var det ikke noe jalusi inne i bildet i det hele tatt når lillebror kom;)

 

Jeg anbefaler på det varmeste 3 barn:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...