Gå til innhold

hva skal man gjøre når man mister jobben på grun av at man er gravid?


true<3love<3

Anbefalte innlegg

hei=)

jeg sitter nå her å tenker. jeg lurer på om dere veit hva man burde gjøre dersom man plutselig sitter uten jobb og er i 6 uke av graviditeten?

 

jeg jobber som badevakt og har fått beskjed av min lege at jeg ikke skal dykke når jeg er gravid, skal ha dykke prøver på jobben nå til uke å måtte derfor si i fra til min sjef at jeg ikke kune bli med på prøven, da legen hadde sent med meg et brev der det sto at jeg skulle ha fri tak for prøven, da min sjef reagere med å nekte meg å jobbe denne helgen, og sier at jeg ikke kan være på jobb vis jeg ikke kan dykke, og han "ikke" har mulighet å sette meg i annet arbeid. det største problemet mitt er at min kontrakt går ut nå om 1 mnd, skulle egentlig få ny men han ville ikke la meg få ny nå..... så hva burde jeg gjøre? om 1 mnd står jeg uten jobb og inntekt:( noen som veit hva jeg burde gjøre? er kjempe red.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Man har ikke lov til å si opp noen fordi om man blir gravid! Hvis man har arbeidsoppgaver som man ikke kan fullføre på grunn av graviditeten, er det vanlig å få en aktiv sykemelding hvor arbeidsgiver skal gi deg andre oppgaver. Kan ikke arbeidsgiver oppfylle dette skal du kunne få full sykemelding, så vidt jeg har hørt.

 

Men hvordan det blir i ditt tilfelle ved ny kontrakt er jeg usikker på. må være noen du kan ta kontakt med angående dette. Er du fagorganisert bør du ta kontakt med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider