Gå til innhold

hvilken bilstol fra 9 kg er best?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har be safe combi x3 til sønnen min og er superfornøyd. Det setet kan du velge om du vil ha fremovervendt eller bakovervendt (som er anbefalt). Magneter på siden til og holde slene unna når du setter barnet inn noe jeg syntes er kjempekjekkt :). Dyrt, kostet vell nærmere 3500 kr, men verdt pengene. Du får mye igjen uansett når du selger, om du selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Britax multi-tech på finn, og er et kjempesete. Gutten min begynte å sitte i det da han var 6 mnd. Og setet går til 25 kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for maxi cosi mobi (har det isofix?) om det har isofix.

Isofix er klart det sikreste, samme hva de sier på butikken.

 

Hadde selv besafe når barna var mindre, det er ikke et sete jeg ville anbefale til noen, men fikk fint igjen på finn.no når jeg solgte.

Setene er ikke komfortable for baby, de er alt for små når barna blir større og varer ikke til 15 kg når ungene skal voer i neste, i alle fall ikke til 18 kg. Ungene klarer tidlig å åpne knappen selv og klatre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge den nye Plustesten er det 3 stoler som er godkjent. Akta Graco Duologic 2, Besafe Izi Kid X1 og X2.

 

Ang den bilstolen fra Babydreams, det er mye som kan SE bra ut, men det betyr ikke at de ER det.

 

Her kan du finne linker til de siste bilstoltestene: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/p/forbrukertester-av-barneseter_20.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikkje kjøpt det setet der, då det er framovervendt og berre går til 18 kg. Det beste barnesetet er det bakovervende som passar best i bilen din, mtp beinplass for barnet og for den som sit framfor, og som er behageleg for barnet å sitje i. Slik vert barnet sitjande bakovervendt lengst mogleg.

Me har eit Britax Multitech sete som verkar veldig bra, og som går heilt til 25 kg. Desverre er det for kort støttefot på dette setet til at det passar i den nye bilen me har fått oss, så der kjøpte me eit HTS BeSafe combi sete. Det verkar og bra, men er mindre, slik at det ikkje varer like lenge til den lange guten vår. På den andre sida ser det ut til at han får meir beinplass med dette setet. Så ta bilen og helst barnet med for å prøve sete.

Når barnet ditt er så stort at du vil snu han framovervendt hadde eg heller gått for ein beltestol som går frå 15 - 36 kg.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...