Gå til innhold

ang.hvem dress er best

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvilke vinterdresser dere mener er de beste og hvorfor dere mener det.Lurer på om jeg skla kjøpe troll med ulfor el reima tec el hva jeg skal kjøpe.Han som skal ha den er 3.5 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til en som er så stor er det nesten skit det samma bare den er noenlunde vanntett. Da er de store nok til at det ikke er like viktig at dressen er superlett etc. Både Troll og Reimatec er flotte dresser, det samme er i grunn de du får på SparKjøp, Coop, Bogerud etc.

Skrevet

Vi bruker bare Reima tec med ulldress som kan kneppes fast i foret på dressen.

Bruker reima tec fordi vi har god erfaring med reima og fordi den er vanntett. Har brukt reima til ungene de siste 15 årene. Tørre og varme barn.

- Men har ikke prøvd feks troll dressene...

Skrevet

Ang Hvilken dress som er best, så er vel en viktig faktor til en på 3,5 at den er slitesterk. Jeg kan anbefale reflex.

Skrevet

Hei! :) eg tenker veldig mye på hvilken vinterdress eg skal kjøpe til gutten vårs som blir 2 i januar, så denne tråden skal eg følle med på..

Vinteren som var hadde vi reima tec, og reima tec hadde vi også som vår og vinter dress, er veldig fornøyd, holler vanne ute, go å bevege seg i, så er veldig fornøyd, gutten er alltid go og varm. Så tror vi kjøper reima tec dress i år også til vinteren :) Har også tenkt litt på troll, men akurat nå så tror eg at eg holder meg til reima tec :)

Eg har aldig hørt noe negativt om reima tec siden dresser, å heller ei om troll sine, men det som kan bli litt vanskelikt med troll dressene er det ullfore inne som kan tulle seg litt til, vanskelig å få på dressen selv f.eks

Skrevet

Reflex er da ikke noe særlig mer slitesterk enn Reima? Vi hadde Reflex til begge våres eldste gutter en vinter og aldri mer! Det gikk like fort hull i de som i Reima Tec'ene og i tillegg var guttene støtt og stadig gjennomvåte og kalde i Reflexdressene sine. Hadde to ulike modeller, og begge var like dårlige. I fjor kjøpte vi Reima Tec +, den er mer slitesterk enn vanlig ReimaTec, og den holdt! Guttene var 5 år og 7 år i vinter og dressene ble ikke slitt hull i (ja, de er veldig aktive!), de var aldri våte og aldri kalde, selv ikke i 18-20 kuldegrader eller timesvis med regnvær.

Er svinaktig dyre dresser da dessverre, men er man mye ute med barna, så er de faktisk verd den stive prisen. Man trenger ikke flere dresser når man har en veldig god, så sånn går det gjerne opp i opp. Med Reflexdressene måtte jeg ut og kjøpe reserve fordi de stadig ble klissvåte, og totalt ble det jo like dyrt. Ene jeg kjøpte da i reserve var en som heter Lassie-tec, den skulle liksom være samme som Reima. Det var den ikke, men den var bedre enn Reflex sin og like billig.

Skrevet

Jeg er superfornøyd med Reima Tec-dressene. Eldstemann som nå er 7 år har hatt det hele veien (og fremdeles) og Lillemor kommer også til å få Reima Tec fra første stund. Gode, lette, vanntette dresser som det også er veldig lett å ta på seg og lett å bevege seg i. :o)

Skrevet

vi bruker og kjøpe skogstad sin:) er veldig fornøyd. ikke like vanntett som reima, men er en god del billigere. Hadde ikke noe problem med at dattra som var 3 i vinter ble våt med den :)

Skrevet

UNIVERNDRESSEN! den er defintitivt best! har prøvd både reima obs og sparkjøp. men ingenting slår denne! holder barna alltid gode å varme. har den selv også da den fins til voksne å er super fornøyd. det er forsterkninger på kne å rompe slik at det skal mye til å slite hull. kjøpte en i str 4år når jentene mine var 2,5-3 å de brukte den til de var 5. klarte ikke å slite hull i den. den er faktisk like fin så neste mann kan bruke den. http://fellessider.univern.no/Client/Uploads/2010/Vinter.pdf side 16 i katalogen!

Skrevet

Har hatt Reima tidligere, men lurer på å prøve Lego Tec i år. Noen som har erfaring med den?

Gutter som er 4 år og 6 år i vinter.

Skrevet

Holder en knapp på ReimaTec.

Troll synes jeg er upraktisk å ta av og på, og ReimaTec er mye lettere å bevege seg i.

Skrevet

mye er det for reima tec da

Skrevet

Hvor kjøper man disse Univerndressene? Og hva er prisen? Er de ikke veldig stive? Synes de ser så stive ut.

Vi har alltid brukt Reima, og har vært kjempefornøyd med det.

Nå i år har jeg kjøpt et todelt sett fra Didrikssons, men det var mer fordi det var på salg, og fordi jeg syntes det var greit med todelt sett nå som guttungen har blitt så stor. Greit å kunne kle av jakken når vi går inn på butikker/restauranter e.l. og ikke måtte av med hele dressen for å bare gå i strømpisen ;)

Jeg mener å huske at en reimatec vinterdress koster 1399?

Verd pengene for vår del. Har bare hatt to vinterdresser, og gutten er 4,5 år. Kjøper dem litt store, og gjerne på halv pris etter sesongen er over.

Ingen av dem er slitt i det hele tatt, og kan uten problem arves av lillesøster om noen år :)

Skrevet

Vi har hatt dresser fra Reflex, Lindex og Reima tec.

Er mest fornøyd med reflex dressen, mest på grunn av prisen. Synes kvaliteten på reflex og reima var veldig lik, men pga prisen så blir det Reflex som kommer ut på topp her hos oss.

Lindex dressen var også veldig bra i forhold til å holde varmen og å holde vann ute, men den er litt stiv.

I år blir det Reflex dress i bhg og Lindex dress hjemme :)

Skrevet

Etter mange år i barnehage så har jeg sett min andel av vinterdresser.

Reimadressene er de jeg synes holder seg best, de er lette, de er vannavstøtende, varme og blir de våte(noe jeg aldri har opplevd) så er stoffet slik at de tørker rask.

Og jeg har aldri opplevd at barna er blitt kalde i den.

Ja de koster fryktelig mye, men jeg tør påstå at du får full valuta for pengene og kjøper du en størrelse større enn barnet trenger så har du den minst en sesong, kan til og med kjøpe 2 str større enn dem trenger når de er over 2år så har de den i allefall i to sesonger.

Skrevet

Har hatt Reima tec-dresser til eldste(blir 3 år) frem til nå, ifjor hadde vi i tillegg Reflex sin fora regndress til milde og våte dager, den var vi superfornøyd med, så har kjøpt den i år også.

Ang. vinterdress, så skal jeg teste ut Isbjörn(tidligere Nanook) sin i år, den skal være kjempegod og har fantastisk pusteevne og god passform, så den må prøves. Den er drita dyr, men er den god så er det vel verdt det. (kan dessuten bruke den på lillesøster etterpå om den holder seg fin, så to for èn!)

Synes Reima sine er litt vide, ihvertfall de modellene vi har hatt, hun beveger seg bedre i andre klær har jeg merka, derfor tror jeg vi skipper Reima i år. Men ellers har vi vært superfornøyd med Reima, altså.

Har også kjøpt to-delt Troll til henne og Troll vinterdress til lillesøster på 7,5 mnd. (som i tillegg har Reima tec arvedress etter storesøster, men er nok litt stor enda, så derfor måtte vi ha en ny også)

Skrevet

Ville tenkt meg om to ganger ang Isbjörn-dressen, kjenner flere som er veldig misfornøyd med den. Revnet i sømmer, stoffet ble flussete selv på steder uten belastning.

Skrevet

Hehe... Jeg blir like forvirra av dette hver gang jeg prøver å sette meg inn i dressjungelen... På lørdag var jeg i byen og skulle kikke etter dress til 3-åringen som trenger en god dress i bhg ettersom det er en naturbarnehage og de vil være mye ute. Jeg regnet med at jeg ville komme til å bruke 1400/1500 kroner på en Reima-dress. Spurte i butikken hva de ville anbefale og de anbefalte Reflex-dressen framfor Reima. Tilbakemeldingene de hadde fått var at Reflex var bedre enn Reima og når prisen var under det halve av Reima-dressen var det liksom ingen tvil om hva jeg skulle kjøpe... Så her ble det da Reflex, så får vi få tilbakemld fra bhg om den funker eller ikke... Jeg fant ut at jeg nesten bare må prøve... Så får jeg heller være flink til å handle på salg etter sesongen... Konklusjon: Reflex;) Hehe... Etter anbefaling!

Skrevet

Har bare erfaring med Reima Tec, og vil på det varmeste anbefale denne.Har brukt den til våre hele veien.

Skrevet

Virkelig? Den fikk jo så gode resultat på testene... Hmmm. Nå sliter ikke mi frøken så mye på klærne, hun løper bare rundt, sitter sjelden på ræva eller sklir og soper rundt på bakken, så har aldri hatt hull i klær eller noe. Tror uansett jeg prøver, man har jo rett til å klage om det skulle være noe. Vet mange som mener det samme om Reima også, men vi har alltid vært fornøyd med de.

Men får tenke nøye over om det blir Reima eller Isbjörn, har ikke helt bestemt meg. Men godt å høre litt om den dressen da, vet ikke om noen som har hatt den, nemlig. Synes Reimadressene i år var dritstygge, så det tippa meg liksom litt ekstra i andre retninga...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...