Gå til innhold

jente 20 mnd vil ikke sove dupp,eller på natta siste dagene. savner pappaen :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen tips?

 

faren har startet med offshore-arbeid, første gang han er så lenge borte fra oss.. vet ikke hva jeg skal gjøre lenger..

hun har alltid brukt å lagt seg,med en gang før.. sovet innen 1 min liksom..

 

hun ligger å vræler av full hals nå.. er fødeklar også, så synes dette er så slitsomt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart hun savner pappaen sin.. Men du må fokusere på å mestre dette, ikke på at han er borte. Hvis han jobber offshore så er baksiden at han er mye borte med alt det medfører, fordelen er lønningen og at han er hjemme når han er det.

 

Jeg har en niåring selv, og pappaen forlot oss da hun var tre uker gammel, og siden har han vært borte fire uker og hjemme fire uker.. Klart det var hardt til tider, men jeg fokuserte alltid på det positive. Vi savner ham når han er borte, men gleder oss til han kommer hjem. Dessuten er det jo litt godt for oss jentene å greie oss selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojo,jeg vet jo at det er bakside med at han jobber slik++ jeg bare prøver å finne ut hvordan jeg skal få henne til å sove jeg.. alt det andre går greit.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare trøste så godt du kan. Du kan f.eks la henne få ha et bilde av pappa i senga eller lignende?

Det går seg nok til når hun blir vant til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forklart henne ordentlig hvorfor han er borte og at han kommer tilbake igjen? Min erfaring er at så store barn skjønner veldig mye, og at det meste er greit hvis de bare er forberedt. Snakk mye med henne om det, gjennom hele dagen, ikke bare når hun ikke får sove. Si f.eks. noe sånt som "Pappa har reist med bilen/flyet/helikopteret og er på jobb. I dag skal du være sammen med mamma og vi skal ... i morgen skal du i barnehagen, og så kommer mamma og henter deg, tirsdag skal du... og så kommer pappa hjem igjen! Da skal dere (ett eller annet som de to liker å gjøre sammen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset reiser også pappan mye.

En ting som er utrolig koslig og virkningsfult er at når han drar fester han klokka si på senga til guttungen på 4 og stiller den til å ringe hver kveld klokken syv.

Så har de en avatle om at de skal tenke på hverandre når klokka ringer. Guttungen smiler fra øre til øre hver gang klokka ringer.

 

I tillegg er klokken syv tidspunktet for leseslutt på senga. Så da har vi det å strekke oss mot under kveldsstellet, at han må skynde seg så vi rekker å lese mest mulig før klokken ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...