Anonym bruker Skrevet 5. september 2010 #1 Skrevet 5. september 2010 Hei, jeg er utrolig dårlig til å be om hjelp men akkurat n å vet jeg ikke hvordan å komme meg gjennom dagen i dag. Sønndag med solskinn, men jeg holder på å knekke sammen. Her er noe om meg: Jeg er ikke norsk men har bodd og jobbet i Norge i over 10 år. Jeg møtte noen på jobben, vi ble forelsket, flyttet sammen, fikk barn. Så byttet han jobb og vi flyttet til hans hjemmeby ikke langt fra hans foreldre. Ting begynnte å blir vanskelig og mens han ble mer og mer fornøyd, suksessrik i jobben gikk det motsatt for meg. Han har en veldig tett forhold til sine foreldre og det var noe som var tiltrekkendes for meg ble et problem etter hvert. Loialiteten var alltid med moren og det var meg som oppførte seg feil. Vel, vi klarte det ikke og flyttet fra hverandre i fjor. Han har hadd ny kjærtste mer eller mindre siden, noen som han var forlesket i på barneskolen. Hans foreldre er veldig fornøyd. Byen her er ikke veldig stort, og jeg sliter med å finne meg egne og nye venner. Minstemann er bare 1 år og pga felles foreldreansvar kan jeg ikke flytte vekk. Han ønsker ikke det, har familie og venner som hjelper og støtter. Jeg er alene har de store barn annenhver uke. Jeg sitter fast her. På mange måter har jeg det likevel mye mye bedre enn før bruddet. Alt ble snudd på hodet denne uken. Jeg har en veldig god veninne som har vært en stor støtte og inspirasjon gjennom den tiden. Hun har vært syk lenge og selv om jeg er ikke del av hennes vennekrets har vi vært der for hverandre gjennom de sist 2 årene. Hun dødde for noen dager siden. Vi visste begge at det skulle skjer snart, jeg prøver å tenke at jeg er fortsatt i livet, har mine barn, er frisk ha en bra jobb... men likevel er det som nå klarer jeg ikke mer. klarte å holde ut, men vet ikke om jeg klarer det videre. som noe har gitt etter inne i meg. det er så vondt at jeg føler det som smerte i kroppen min. og jeg vet ikke hvordan å takle det.....
Anonym bruker Skrevet 5. september 2010 #2 Skrevet 5. september 2010 Hei! Selv om dere har felles foreldreansvar kan du flytte hvis du har hovedomsorgen, dvs.har barna mest. Han kan sette seg mot det, men et barn på 1 år får du med deg likevel selv om han går til rettssak. Fikk inntrykk av at du har flere barn, hvor gamle er de? Jeg vil anbefale deg å flytte et annet sted. Det er veldig vanskelig å bo på et lite sted som han har mye nettverk rundt og du ikke har. Det viktigste er at du må ha hovedomsorgen så kan du flytte hvor du vil innen Norge uten hans samtykke. Forferdelig med din venninne, det var veldig trist. Jeg tenker på deg.
W29 Skrevet 5. september 2010 #3 Skrevet 5. september 2010 kan ikke si annet enn at jeg føler virkelig med deg. kanskje har du rett på fri rettshjelp, i forhold til å sjekke rettighetene dine hos en advokat eller hos familievernkontoret i forbindelse med hovedomsorg og flytting. men har også hørt at det er den som velger å flytte som får svi hvis det innebærer barn som er så store at de har knyttet et nettverk med venner og skole og sånt noe. Men dette vet familievernkontoret mere om enn meg. Masse lykke til, og beklager veldig med venninnen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå