Gå til innhold

er det vanlig at 6 åringer er humørsyke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en seksåring som stadig blir furten eller vrang. Kan endre seg fra latter i det ene øyeblikket til at han blir ufin og sur i det neste. Blir så usikker på hvordan jeg skal håndtere det. Om jeg skal irettesette han eller overse det. Føler at det blir så alt for mye kjefting hvis jeg skal snakke til han hver gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rundt 6 års alder opplever de fleste foreldre at barna gjennomgår en slags minitenåringstrassalder. Vi har en seksåring i hus som aldri har vært mer trassig eller vrang i enkelte øyeblikk. kom som kastet på oss. Har snakket med flere andre foreldre med barn i samme alder og innser at vår datters oppførsel på ingen som helst måte er unormal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster er bare 5 år, og jeg føler hun allerede har begynt =/

Men har heldigvis noen triks for å hente henne inn igjen etterhvert hehe =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja litt svingende humør er en ting, men dette skjer hver dag flere ganger om dagen. Mekrer også at det går utover evt. kompiser som er på besøk. de kan være her 5 minutter, så setter 6 åringen min seg i sofaen i stua å gidder ikke leke med de mer (da har det ikke vært krangling eller noe)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humørsyk eller trassalder er vel noe flere går gjennom i den alderen. nå er mi eldste 7,5år og trassalderen begynner å forsvinne. Må si jeg er veldig glad for det, slippe å mase og krangle hele dagen.

 

Så nå begynner vel neste snart, men jeg håper hun hopper over den alderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...