Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hun var 6 mnd fikk jenta vår sprinkelseng og skulle ligge i den på sitt eget rom. Det gikk ikke så bra. Hun blir helt hysterisk når vi prøver å legge henne der. Har prøvd å sitte på rommet til hun sovner og legge noe mykt rundt hodet, men hun hylskriker med en gang hun blir lagt i sprinkelsengen. Når vi legger henne i kurven på vårt soverom er det greit. Problemet er at denne er for liten for henne nå. Vi har prøvd i en måned å få henne til å sove i sengen, men det ender hver kveld med at vi må la henne ligge i kurven. Takknemmelig for alle gode tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har dere prøvd å henge et teppe over sprinklene slik at hun ikke ser ut? det føles sikkert litt tryggere. vi pleide også å legge en ammepute ved siden av henne så senga ikke skulle virke så stor.

dere kan også prøve å ta på henne en sånn sovepose (fra bla IKEA)

da er de pakket inn uansett hvor mye de sparker. jentungen har er avhengig av sin, hun er 10mnd nå, og har brukt det siden hun var et par uker.

Skrevet

Jeg satte sengen i stua og brukte den til dagsovingen de første ukene. Og jeg gjorde den oxo trangere med ammepute, samt at jeg hadde sånn "trekk" rundtden. Hun var ikke lykkelig de første gangene, men jeg lot henne gråte. Selv om det kjennes heeeeltforferdelig ut. Jeg tok tiden! Det som for meg var en evighet, var i realieten 10 minutter..... Gikk ikke fra henne, småsnakket litt med henne og gjorde andre ting. De roer seg, men ikkedriv å løft barnet opp hele tiden. Se på det som en "trygg parkering" mens du feks støvsuger, vasker gulv o.l. Da på dagtid. Så blir barnet vant til sengen og den kan flyttes inn på soverommet og være "natta seng".

Jeg bruker oxo sånn sovepose til mi jente, for jeg får noia av at hun "kanskje ikke har dyne på" og blir å dobbeltsjekke det en million ganger i løpet av natten..... Med den posen (anbefales oxo med tanke på krybbedød forresten...) får jeg slappet av og brukt natten til søvn ;)

Skrevet

Vi samsov de første mnd og hun nektet å sove i sengen sin. Kunne fint sove i vognen sin ute, men altså ikke i sengen om natten (eller på dagen). Jeg flyttet sengen ut fra soverommet, satte den ved soffan i stua og øvde på dagtid. La henne oppi når hun skulle sove på dagtid, og tok tiden. Hun HYLTE i den og jeg var helt fortvilt. Så tok jeg tiden på hylingen; det som for meg var en evighet, var i realtieten 10-15minutter ;) Jeg så på sengen som en parkering under dagsovingen som var trygg og gjorde andre ting mens hun skrek i den; støvsugde el vassket gulv. Etter tre dager med la oss si tre øvningsrunder, la hun seg fint til å sove i den uten hylign og ville protester ;)

Flyttet den da inn på soverommet og brukerr den som natte-seng ;)

Jeg har trekk rundt sengen og lar ammeputen være oppi. Da blir det trangtog trygt for henne. I tillegg har jeg sånn sovepose som hun ligger i, dette fordi hun blir liggende litt fast (lærte å snu seg fra rygg til mage da hun var 15 uker.....) og jeg slipper tenke på om hun har dyne på eller ikke om natta ;) Holdt på å bli sprø av bekymring for dette (sover med vinduet oppe)

- øv på dagtid i stua

- gjør sengen trangere med pute

- ikke gi opp og løft ungen opp, er den mett og tørr har den ingen andre sorger i livet enn at ting er nytt og fremmed

- ta tiden på hylingen; det kjennes mye lengre ut enn hva det er

- la pappa legge ungen og gå deg en tur til hylingen er over om du fortsatt sliter

Skrevet

Ble to innlegg dette ;) Litt ustabil nettside og trodde detførste ble borte... Jaja...

Skrevet

Vi hadde samme problem da vi byttet fra vugge til sprinkelseng.

Problemet forsvant da vi kjøpte sengekant (sånn som knytes på på innsiden og sjuler sprinklene) og sengehimmel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...