Gå til innhold

Venninna mi påstår hun blir uføretrygda pga at marsvinet døde!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hehe visste ikke om jeg skulle le eller gråte!! Hun måtte avlive marsvinet for 4 måneder siden og har gått i terapi både til dyrelege og psykolog og siden hun ble sykemeldt da marsinet døde så har nav nå fortalt at hun kan få en uførestønad om det er slik at hun kommer til og være deppa resten av livet pga dette dyret.

 

Jeg ble helt sjokka, må faktisk le nå som jeg skriver dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha ha, hvis dette er sant, så er det jo noe mentalt feil med dama uansett... Ligger nok mye mer til grunn enn et stakkars marsvin... Hm.. hvor lang er levealderen på et marsvin?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levealder på marsvin er minst 8 år om jeg ikke tar feil. Har et sjøl, pluss to kaniner, og alle lever en stund, er vel 8-13 år elns. Ikke helt sikker. Nå er ikke marsvinet mitt mer enn rundt året, men tror nok ikke jeg hadde blitt så veldig deppa om han dør når han blir gammel og grå ;)

 

Om hun blir så deppa når et husdyr dør burde hun virkelig vurdere å få seg en papegøye. De lever leeeeenge!

 

Jeg har selv gått igjennom tap av dyr( tre hunder, 8 katter og en kanin) gjennom livet mitt, og jeg har aldri blitt så deppa at jeg har blitt sykemeldt! Såklart var jeg veldig lei meg, kom noen tårer, gjør det fortsatt innimellom når jeg tenker på de. Men da må jeg være trist i utgangspunket da...

 

Så det er nok myyye mer som ligger bak dette enn et dødt husdyr, som noen andre her sier.. Sykemeldt pga en måtte avlive et husdyr.. Hørt noe sånt...:P hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver under anonym over her, jeg vet at dette ikke er mulig. Enten skrøner venninna di for deg eller så er du et TROLL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha uføre etter 4mnd, den kanke være mye stabil :P altså før man får uføre og før det engang vil bli vurdert, må man ha vært gjennom et helvete (les. presset ut i alskens rariteter og behandlinger og vurdert i hue og rævva) i flere år først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levealder på marsvin er ikke minst 8 år. De lever 2-4 år som regel, det KAN skje at de lever lenger,men sjelden. Kaniner derimot kan leve mye lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om HI tror dette selv, så er ikke hun heller helt god i hodet...

Alle vet du må være sykemeldt i et år for psykiske ting, for så å gå på det som nå heter aap i mange år. Det skal faktisk kunne bevises at du aldri kommer til å få bedring og kan bli god nok til å mestre en jobb resten av livet. Da først kan du få uføretrygd. Nesten ingen får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man har vært sykemeldt et år går man over på attføring, når man er på attføring er det ingen vei utenom å avgjøre hva resten av livet skal brukes til. Er det restarbeidsevne, kan man omskoleres, er man varig eller midlertidig ufør. Dette er en lang og tøff prosess, flere kyndige må være enige i konklusjonen, det er ikke bare å "søke" om å bli ufør..

 

Venninnen din sliter nok med alvorlige depresjoner om hun er sykemeldt, kanskje tapet av marsvinet var det som fikk det til å tippe over for henne?

 

Uansett blir hun ikke ufør etter 4 mnd med sykemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olle Bolle!

Ingen blir vurdert i forhold til uføretrygd etter 4 mnd. Ingen blir ufør på grunn av at et marsvin dør. Da må det ha utløst mye annet av traumer. Hvis venninna di virkelig mener at hun er ødelagt pga. det dødsfallet... Da bør du seriøst si at hun ALDRI bør skaffe seg noe nytt kjæledyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om det hadde vært en kanin, da hadde hun sikkert tatt livet av seg! Fnis! Om dette HI sier hadde vært tilfellet, hadde denne venninna vært tvangsinnlagt og tungt medisinert for lenge siden. Slike psykiatritilfeller uføretrygdes heller ikke sånn helt uten videre. Det skal mange år til med hyppig behandling og medisin før det i det hele tatt ville bli nevnt å delvis uføretrygde. Folk mister foreldre, søsken og barn daglig, men blir ikke ufør av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...