Gå til innhold

Skrivefeil og lignende...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor svare på den negative måten når noen skriver feil? Er dere så perfekte at dere aldri skriver feil? Har dere bare en eller annen rar trang til å krangle uansett? Eller er dere faktisk like "frekk" med de rundt dere når de skriver feil eller sier noe på feil måte? Jeg ser bort i fra feilene, og svarer heller normalt på det vedkommende spør om! Hvis jeg ikke kan det, så lar jeg være å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder en del innlegg i kveld, så er det noen som sitter hjemme og morer seg med å bytte hvem, hvordan, hvilken osv med hverandre for å provosere. Det klarer de, og for de som har fulgt med en stund så er man nok mer kritisk til disse tullingene enn man er til uskyldige skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett det, men hvorfor la seg provosere av noe sånt? Jeg bryr meg hvertfall ikke :) men har også sett normale innlegg som inneholder noen feil, og det blir diskusjon om skrivefeilene, og ikke om det som vedkommende lurer på! Det blir feil syntes jeg! Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å la være å henge meg opp i skrivefeil. Jeg er fordomsfull, og tenker at de som skriver dårlig norsk (og ikke er utlendinger) er mindre intelligente enn meg selv, og det gir meg en følelse av overlegenhet å påpeke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på hva slags feil det dreier seg om.

Om det er en liten leif, f.eks. man glemmer en konsonant eller et punktum gjør det ikke noe.

Hvis man skriver hvem istedet for hvilken, hvordan i stedet for hva slags, uten å vite at det er feil, så ser jeg ikke problemet i å rette på folk.

Det er ikke "bare" en skrivefeil, det er helt fullstendig feil grammatisk, og det er mye verre en å glemme et par bokstaver i ny og ne.

Så, man kan si ifra, men gjerne gjøre det på en grei måte, er ikke alle som vet at det er feil.

Når det gjelder alle de negative og sure svarene her ikveld, så er ikke det noe å henge seg opp i, som en annen sier, de er nok bare skrevet for å få mye svar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir jo ikke overlegenhet! Det blir jo å synke noen hakk, for hvis du virkelig er intelligent, burde du ha lært hva som er greit å overse :) sånn tenker jeg hvertfall :) Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innomm BIM i 2005, hadde mange spørsmål, men var for redd til å skrive innlegg pga dårlig norsk (er amerikansk.) Men nå denne gangen, selv om jeg fortsatt sliter litt, så prøver jeg å skrive og svare på innlegg.

 

Er alltid redd for at noen kommer til å erte meg pga skrivefeil etc, særlig hvis jeg oppsøker hjelp og råd om et tema som er viktig for meg.

 

Heldigvis har det ikke skjedd enda, men synes jeg ville lett bli såret om det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sånn det skal være. Men du må prøve å tenke at det ikke er deg det er noe feil med når du får svar på feilene dine , og ikke det du spurte om! Alle kan skrive feil! Og når du i tillegg kommer fra ett annet land er det hvertfall lett for å skrive feil! Syntes du skriver bra jeg :) de som kun er ute etter å kommentere feilene dine, de sliter nok på andre punkter i livet :). Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i deg hi, syntes det er unødvendig og pirke så veldig på ubetydelige skrivefeil. Men en positiv ting har kommet ut av det.. jeg har blitt MYE bedre på rettskrivning :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det er til og med feil å være glad her inne på bim? Haha :) jeg putter så mange smiletegn jeg vil i setningene mine jeg :) Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...