Gå til innhold

Revning og fødested?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det sies jo at noen sykehus er flinkere på dette med å unngå revning under fødsel, så jeg lurer på; hvor har dere født tidligere og evt hvor mye revnet dere?

 

Er like bekymret for dette denne gangen, til tross for at det gikk ganske greit forrige gang (3sting) på UNN i Tromsø i 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ajajaj!! Jeg må bare spørre, anonym 22:25: merket du noe til at du revnet så mye? Selv fikk jeg bare bittesmåe revner under begge fødslene så de merket jeg selvsagt ikke, men en så stor ruptur vil man kanskje registrere med et halvt øye liksom...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

revning grad 3 a eller b husker ikke. Ble klippet også. Husker ikke hvor mange sting til sammen, men nok til at det plaget meg i mange uker etterpå :( UNN Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både revnet og ble klippet. Tipper jeg sydde ca. 30 sting, legen ville ikke si hvor mange.

Det var også en revne som ikke ble sydd, den var vondere

 

Dette var på Stavanger Universitetssykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revnet ikke og måtte derfor ikke sy ett eneste sting. Dette var på SØF (Fredrikstad). De er visst best i Norge på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte også på SØF, og fikk tot.ruptur grad 3a.. Gynekologen som sydde meg var komplett talentløs, hun sydde så voldsomt og kompakt at det ble store betennelser og stingene klarte ikke å løsne av seg selv..

 

Hun ble rapportert av en jordmor på barsel.pol pga måten hun sydde meg igjen på, i tillegg journalførte hun ikke rupturen og inngrepet, så det finnes ikke noe journal på min ruptur.

 

Det er veldig dumt nå som jeg skal igjennom en ny fødsel, og ingen kan gå tilbake og se på hvordan det endte sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere undersøkelser har vist at det er Sykhuset i Fredrikstad som er best på å forebygge revning.

 

03:16 Begynner gynekologens etternavne på V? Har mer enn en gang vært borte i en kvinnelig gynekolog ved SØF som er mer enn talentløs.

Anbefaler deg å snakke med / sende klage til seksjonslederen ved føden angående dine opplevelser. Legen har totalt sviktet her. Håper du får en god fødselsopplevelse denne gang.

Send også brev til sykehuset hvor du skriver at du ikke ønsker denne gynekologen neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reptur 2, store innvednige revner, hasteoperert, mistet 2 liter blod og måtte nesten fjerne livmora siden de sleit med å finne ut hvor det blødde. KJente godt at det revna... fødte på ullevål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...