Gå til innhold

Datteren min er 4,5 år. På tide å selge vognen??


krisbmw520

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

eldste brukte trille til han var 2,5 år, mens hovedvognen kvittet vi oss med da han var 20 mnd (han brukte den ikke til soving.)

 

Vesla (2,5 år) har nettopp sluttet å sove på dagtid, så nå skal vi snart kvitte oss med hovedvognen (hun har hatt den til sovevogn i bhg). Trillen bruker vi litt innimellom, så den kommer vi nok til å ha en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt så mye vogn etter hun ble 2,5 år, sluttet helt da hun var 3 år. Vognen har lillesøster overtatt, så vi har ikke solgt den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg yngre barn også så vogna er ikke ute av huset, men eldste på 4,5 år har ikke sittet i vogn siden hun var rundt 2,5 år.

Hvis datteren din ikke sitter bruker vogna lenger hadde jeg glatt kvittet meg med den, var jeg deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store dyre vogna ble brukt til hun var ca 2,5 år, men den står hos mine foreldre. Kommer til å bruke den igjen vis jeg får flere barn.

Har og en liten trille som jeg brukte til hun var 4 år og den står i skapet ennå. Ja dere leste riktig, hun satt i trille helt til hun var 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tide å selge den hvis du ikke bruker den noe særlig lenger. Hvor lenge man trenger en vogn kommer an på så mangt. Det er tydeligvis litt tabu å ha store barn i vogn. Selv har jeg vogn ennå til jenta mi på snart 3 år og kommer nok til å beholde den en god stund til. Hun har blitt kjempeflink å gå selv og vi går mye på tur med henne. Men når vi skal skynde oss avgårde om morgenen og gå til barnehage/jobb så foretrekker jeg å sette henne i vogna og marsje avgårde istedenfor å mase og styre. Noen dager går hun selv, men f.eks de dagene de har turdag i barnehagen synes jeg det er bedre at hun blir trillet til bhg slik at hun ikke er sliten før de skal begynne å gå tur (det går ganske lange turer). Hun har dessuten astma og når hun er tungpustet og sliten så orker hun ikke å gå så langt. Når hun er i form er hun kjempeflink, da setter vi sekken oppi vogna og så går hun ved siden av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvittet oss med vognen da lillegutt var 2 år. Men han var tidlig ute motorisk, likte å gå, ble aldri sliten/sutrete og var kjapp til bens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikke helt ferdig :)

Minstejenten er en annen type, så der kommer vi sikkert til å bruke vognen lenger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er akkurat blitt 3 år, solgte vogna for 1-2 mnd siden.

Han ville ikke sitte i vogna så vi brukte den ikke. Den tok bare plass og jeg synes det var greit å selge den mens den enda var såpass ny og fin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har plass til å lagre vognen, ville jeg ikke solgt den. Koselig å kunne tilby venner på besøk å kunne låne vogn, istedenfor å drasse med seg vogn på fly, o.l.

Knøttet er 3 år, sitter litt i vogn når vi går på lang tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store vogna be solgt da han var 2,5. Trillen ga jeg bort rett før han ble 3, da hadde den igrunnen stått siden jeg solgte andre vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg legger meg borti her, men 4,5 år og bruker vogn ennå? Er ikke barnet alt for stort da?

 

Har ikke brukt vogn på eldstemann siden han var 2,5 år og blir vel samme med minstejenta, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han slutta med vogn når han var rundt 3 år, ingen grunn til å bruke dem mere. Var så flink til å gå selv så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste sluttet med vogn da han var 2,5 ca.

 

Yngste er rett over året, så hun får heller lov å sitte litt til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann var rett over 2 da vi kvittet oss med hovedvognen (den han haddehatt siden han var baby). Hadde en trill vi brukte av og til frem til han var ca 3 år - men det var ganskje sjelden han ville sitte i den, men var ok å ha med på lengre turer.

Minsta er nå 3 år og vi kvittet oss med hovedvognen da hun var rett over 2. kjøpte da en trill som har vært lite brukt frem til nå. Har den stående i boden og tenker på å selge den hver gang jeg ser den stå der...men så glemmer jeg det av igjen;-) Hvis noen er interessert i en sort Bugaboo Bee så gi meg en lyd, he he;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ville jeg kvittet meg med vognen.

 

Nå er minsten 2,5 år og bruker kun vogn om vi er avgårde når han skal sove (må fortsatt ha en daglig dupp) Eller om vi går lange turer. Har ikke rygg og skuldre til å bære han når han blir sliten, så da får han sitte i vogna.

Men han er flink å gå, så det blir gjerne litt på tilbakeveien bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eldste sluttet å bruke vogn når hun fylte 2 år. da fikk hun en lillebror...hun hadde ståbrett frem til hun ble 3 år.... nå er minste 2 år og han har vognen enda. men det er veldig lite han bruker den. er litt innimellom....så 4.5 år da syns jeg jammen det er på tide. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå greit nok at de ikke trenger det, og vi har selv ikke opplevd noe behov for vogn utover 2,5 års alderen. Men tabu? Jeg syntes det var et rart å ord å bruke om det. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...