Gå til innhold

Svigermorfrustrasjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns så synd på mannen min. Han gjør så godt han kan. Jobber og står på. Fra tidlig morgen til sene kvelden. Men moren hans blir aldri fornøyd. Hun er mye syk. Og trenger hjelp til mye forskjellig. Mannen min hjelper mer enn gjerne. Men. av og til så går det bare ikke. Og da blir svigermor så sint. Eller "skuffa" som hun sier.

 

Det kan være typ at hun ringer og spør om han kan komme å montere et skap til henne, og han sier at han dessverre må jobbe men kan gjøre det dagen etter. Da får han liksom et sukk og "jaja, jeg skjønner at jeg ikke er en priorietet" eller noe i de baner.

 

Hun har alltid vært vandt med at han slipper alt han har i hendene og kommer løpende på sekundet, uansett tidspunkt på døgnet eller hva problemet er. Om så hun bare skal ha se og hør fra butikken. Men nå har han tre unger og en ganske krevende jobb. +++ og av og til må han prioritere å gjøre andre ting FØRST

 

Syns så synd på ham, for han står virkelig på pinne for henne. - og det syns jeg er greit, man skal hjelpe foreldrene sine når de trenger det. Men. Av og til må han prioritere andre ting først. Og det skjønner hun ikke.

Mannen min blir så fryktelig lei seg. Han går rundt med dårlig samvittighet hele tiden. jeg prøver å fortelle ham at det skal han ikke ha, det er ikke mange som er villige til å gjøre så mye som han for moren sin. Men han blir lei seg. Hun er liksom så flink til å trykke på de rette knappene.

 

Jeg forsøkte å snakke med henne en gang (vi hr et ganske allright forhold) tenkte hun ikke var klar over at hun guilt trippet ham. Men det slo feil ut. For da ringte hun gråtende til ham etterpå, og bablet om at "Jeg bar deg i ni måneder. oppfostret deg, gjore alt for deg. Men jeg forstår nå at du ikke trenger meg mer, og at jeg bare er en belastning. Jeg skal aldri mer be om noe. Jeg skal bare ligge her og dø for meg selv jeg osv" (ja hun kan være litt dramatisk... hun er ikke alvorlig syk (som i døden nær) liksom. "Bare" revmatisk.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud for en mor! Hun evner tydeligvis ikke å se hva hun egentlig driver med. Hun må da forstå at hun ikke er verdens navle!

Når din mann ikke setter foten ned og forteller henne hvordan hun får han til å føle seg, kommer hun aldri til å forstå. Tror du bør trå litt forsiktig når det gjelder å snakke til henne om hennes sønn og deres forhold. Tror hun er en dame som kan lage mye faenskap.....

 

Stakkars!

 

HAN må snakke med henne om hvordan hennes oppførsel og kommentarer får han til å føle seg. Det tror jeg er det eneste som kan få henne til å forstå...

...men jeg har mine tvil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...