Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Jeg og samboeren min skal gifte oss neste sommer, og vil helst holde brylluppet for maks 40 000 kr. Så da tenkte vi å ha koldtbord(da uten forrett) også ha jordbær og is til dessert. Det er jo ganske rimelig. Men nå har vi møtt på et par folk som syns dette var en grusom ide, for det skal jo være gourmet-middag i bryllup. Virkelig?! Jeg er student og mannen har ikke akkurat verdens best betalte jobb, så vi tenkte å ha det rimelig og enkelt. Er det virkelig så fælt å ha koldbord og en enkel dessert? For min del kunne jeg ha giftet meg en tirsdag og hatt en middag med de aller aller nærmeste hjemme i leiligheten, verken jeg eller samboeren min er så veldig stor på det. Men det ser ut til at gjestene har noe i mot å ha det enkelt. Jeg har en slik holdning til det at vi skal faktisk leve dagene etter også og vi vil ikke blakke oss på det.. Hvorfor skal bryllup absolutt være så utrolig eksklusivt og stort?!
elskerlivet Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 Jeg har vært i 2 bryllup med koldtbord, og helt ærlig, ,det er de bryllupene jeg har vært mest fornøyd med maten og ikke sulten etterpå, alle får noe de liker. og, du kan droppe dessert, for det er jo så masse kaker etterpå.. det er uansett deres bryllup og dere som bestemmer, men om jeg får sjansen til å gifte meg en dag da blir det koldtbord.. syns det er veldig greit når alle kan velge det de vil selv.. skal mye til at alle liker den ene retten man skal velge til hovedrett om man skal ha 3-retters...