Gå til innhold

Et skolespørsmål....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei...

 

Jeg har nå , (bedre sent enn aldri) bestemt meg får å fullføre skolen.

Siden mitt gamle vitnemål ikke er noe å skryte av med noen fag jeg ikke har bestått i. Så derfor lurer jeg på om :

 

Får ikke jeg tatt allmen påbygning før hele vitnemålet er komplett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isåfall må du gjennoppta de fagene du ikke har bestått i eller ikke fullført. Det kan du gjøre ved og feks gå på nki og ta opp eksamen som privatist :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er over 23 (?) år og har jobbet i fem år, skal det holde med noen få av basisfagene. Jeg husker ikke i hodet hvilke fag du må ha, men det finner du lett ut ved å ta kontakt med en videregående skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk 393 årstimar (14 timer i uken)

Engelsk 140 årstimar (5 timer i uken)

Samfunnsfag 84 årstimar (3 timer i uken)

Historie 140 årstimar (5 timer i uken)

Matematikk 224 årstimar (8 timer i uken)

Naturfag 140 årstimar (5 timer i uken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her,

 

Jeg er 25 år men jeg kan ikke "dokumentere" hva jeg har gjort de siste årene. Jeg var på skoleetaten på helsfyr i Oslo før jeg ville søke på vgs allmenn påbygning, og der spurte jeg om jeg da kunne søke eller om det ikke var vits med mitt vitnemål. De ga meg grønt lys og jeg sendte inn søknaden. Har jo ikke fått plass men har fått beskjed om at det er ledige plasser rundt omkring i Oslo, så det er første mann til mølla opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21.03: Om du tenker på realkompetanse, så varierer kravene veldig fra fag til fag. Så HI bør legge en grundig plan for hva hun ønsker å studere, for deretter å kontakte den aktuelle universitet/høgskole for å finne ut hvilke krav de har til de fagene hun ønsker å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...