Gå til innhold

Middager jeg ikke har grønsaker til men gjerne vil ha tips til hvilke grønsaker jeg kan lage til?


Renate :-)

Anbefalte innlegg

Spaghetti og kjøttdeig.... En sjelden gang jeg hiver noen tomat og mais rester i kjøttfylle men ellers blir det bare kjøttdeig, tomatsaus og spaghetti??

Pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy. (men noe må kanskje være usunt...)

sikkert mye annet men dette jeg kom på i starten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag kjøttsausen til spagettien av gulrot, selleri og løk, tomater på boks, pluss resten som skal oppi.

 

Ha fruktsalat til dessert etter pannekakene.

 

Ha salat på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg steker løk, sjampinjong og paprika i en egen panne som jeg heller over kjøttsausen på tallerkenen når jeg har spagetti og kjøttdeig :)

 

Tror ikke jeg ville hatt grønnsaker på pannekakene gitt, men hva med en tallerken grønnsakssuppe til forrett. Det vokste jeg opp med. Vi er fire søsken og mamma gadd ikke steke pannekaker til å mette oss alle sammen tror jeg, ihvertfall måtte vi spise opp suppen før vi fikk pannekakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før noen kommenterer det: jeg vet at fruktsalat ikke er grønnsaker, men tenkte det kunne være en grei erstatning av og til. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage kjøttsaus selv ja det burde jeg kansje gjort men tid og kunnskap er det værre med hehe....

Hvilke grønsaker spiser dere i hverdagen...

Her går det i kokt gulrot og brokkoli...litt salat innimellom.. frossen wok blanding til wok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttsaus er enkelt, og tar slett ikke lang tid.

 

Stek kjøttdeig, løk og hvitløk, ha over en boks hakket tomat, riflet eller småhakket gulrot, krydder, evt tomatpuré. Ferdig!

 

Jeg er storforbruker av grønnsaker, og har alltid i kjøleskapet:

løk

paprika

hvitløk

broccoli

gulrot

rødløk

sukkererter

 

I tillegg kjøper jeg blomkål, kålrot, hodekål osv om det er til noe spesielt.

 

Og i fryseboksen har jeg:

aspargesbønner

broccoli

diverse grønnsaksblandinger

erter

 

I skapet har jeg:

babymais

mais

vannkastanje

bambusskudd

tomat på boks

 

Bruker grønnsaker til nesten alt. Retter som pizza, gryteretter osv har jeg alltid salat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker salat til spagettien! Og grønnsaker i kjøttsausen også. Paprika, løk, tomater, masse sopp (det er vel strengt tatt ikke noen grønnsak da men..). Gulrot er også godt oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke krydder da tommage....?

Ble litt glad over å lese listen din for jeg har faktisk mye av det samme i fryser, kjøleskap og skap, må bare bli enda flinkere å bruke men er ganske flink tror jeg da... har også omsider funnet en ting å bruke brokkolistilken til, den skjæres i biter og puttes i kjøttsuppen nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...