Gå til innhold

På fotballturneringen så jeg en pappa riste sin sønn :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff jeg begynte å gråte og måtte gå derfra fordi jeg så hvor lei seg gutten ble.

 

Jeg angrer nå på at jeg ikke sa noe men hva skal man si?

 

Gutten spiller på et kjent norsk lag og skulle så gjerne turt å gå til pappaen og filleristet han selv men jeg klarte ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel det var en situasjon som var langt over hva en forelder gjør med barnet sitt og jeg klarte ikke stå å se på så jeg gikk 3-4 meter unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet det er pga av sånne som deg at mennesker får lov til å fortsette med mishandling?

 

Far/mor som slår er i mange tilfeller i et stadiet hvor de ikke lenger ser hvor galt det er, mens vi utenforstående ser det. Er det ikke vår plikt at det blir varslet om? Om det var såpass ille at du begynte å gråte og måtte gå derfra, så vil jge påstå at du er verre enn faren, DU lar dette skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg sto et lite stykke unna. Treneren og flere mødre sto rett ved og så på. Og ja jeg vet jeg skulle sagt noe men jeg frøs bare fast.

 

Beklager. Kan jeg rette det opp på mandag og ringe bv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det at ingen andre grep inn gjør det greit at du også var passiv og lot det skje? Sikkert kult for den lille gutten som blir ristet mens mange voksne ser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren rister sitt eget barn men hun er verre enn faren, du er meg en god en! Klart burde hun sagt fra men skjønner godt en blir helt lammet noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en vanskelig sak dette her. De fleste tror og mener at de ville reagert. Jeg sier ikke at man ikke skal reagere på slikt men man skal tenke litt over situasjonen også. Er dette en person som er psykisk ustabil kan du med din inngripen starte et større sinne hos denne personen som kan gå utover denne gutten og famlien når de kommer hjem.

En bekymringsmelding til barnevernet ville ihvertfall være på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bevist mange ganger at de færreste ville grepet inn i en slik situasjon, akkurat som de fleste av oss ville gått forbi en bevisstløs på gaten osv. Selv om det er lett å moralisere i etterkant.

 

Dersom du vet hvem denne gutten/faren er, synes jeg du skal ta en telefon til det lokale barnevernet og fortelle om episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må forsvare HI litt her.

 

Jeg har ikke vært i en slik situasjon, men jeg har tenkt på hva jeg hadde gjort og vi har faktisk diskutert dette i vennekretsen og på skolen om dette.

Jeg personlig tror faktisk at det ville blitt verre for gutten hvis hun hadde sagt ifra. For når de feks kommer i bilen/hjem så tror jeg at han igjen hadde fått kjeft++ og fått skylden for at han fikk kjeft av en annen voksen.

 

Denne pappan har som vi alle er enig i ikke noe problem å vise åpenlyst at han tar sønnen sin. Dette for meg virker som et stort fareskilt!!!

Det er da ikke riktig å gå bort til faren. Hvis man føler at dette er noe som skjer ofte eller man er bekymret så må man ringe til bv med en bekymringsmelding!!

 

Så jeg syns du handlet riktig akk der og da, men jeg syns at du skulle tatt det videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...