Gå til innhold

Hva rødvin passer til muglet ost?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må si du har fått konstruktive svar, huff!

 

personlig synes jeg ikker rødvin passer til muggoster, det gjør derimot portvin og sherry. Fiin Gammel Portvin er en favoritt til muggost hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Husker du navnet på noen av (port) vinene du synes pasesr til muggost?

 

P.s.jeg vet at det ikke heter hva rødvin, og kanskje ikke muglet ost heller;-) Tenkte bare at det var en lur måte å få dere til å legge merke til innlegget mitt. He he. Skrivepolitiet er sterkt tilstedeværende her inne;-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt er Fiin Gammel Portvin god (den heter faktisk det, spør på polet. Det er polets eget merke, og alle pol har det).

 

Det er forøvrig en veldig god ide å spørre personalet på polet. Vinmonopolet er en fantastisk faghandel, der betjeningen har god kunnskap. Dette er grunnen til at jeg støtter vinmonopolordningen i norge, synes det hadde vært katastrofe om den tyggistyggende ekspeditøren på kiwi skulle selge meg drikkevarer, de kan ikke engang noe om ølet de selger:(

 

Du sier til betjeningen at du skal ha noe god drikke til muggost, og de kommer med anbefalinger. Som sagt er min opplevelse at de har skikkelig peiling. Hyggelige er de stort sett også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange typer muggost også, og forskjellige viner som går til. Kan være lurt å spørre der du kjøper ostene også. Mange ganger har de vel så mye peiling som de på polet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Jeg leste overskriften din og begynte og le, for jeg kunne ikke skjønne at det skulle være noe problem å finne vin som passer til SMUGLET ost... huff, får gå og legge meg, tror jeg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De utrolig dumme og barnslige skrivefeilene dine forteller meg at rødsprit passer bedre til deg og din omgangskrets enn rødvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel bli en rødvin som er veldig sterk på smak da 21.59, for vi vet jo som de sier i kardemommeby at stjålne kaker smaker surt... det samme må vel gjelde smuglet ost? så, for å skjule smaken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...