Gå til innhold

Trenger hjelp fra noen erfarne mammer pliiiiiiis !!


Alessandro+baby i magen :)

Anbefalte innlegg

Lillegutt har idag vært skikkelig grinete , vil bare ha pupp pupp og mere pupp , gråter når jeg tar den vekk , jeg vet ikke om han er sulten eller hva det er , men når jeg har hatt han der i 3- 4 timer skal han ikke være sulten lenger ???

 

Føler at jeg ikke har noe melk igjen i puppene nå , de er helt flate

noen som har noe erfaring med det

??

 

 

Veeeeeeeeeeeeeeldig takknemlig for svar

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er gutten? høres ut som økedøgn. Baby suger og suger fordi de trenger mer mat på sikt, og økt suging stimulerer mamma til å produsere mer...

Husker ikke helt når de inntraff, men det var vel gjerne rundt uke 8, 12 16 og ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg/mini hadde økedøgn alt etter 1.5 uke!

Så lenge han suger skikkelig ville jeg latt han suge (så lenge du ikke er ekstremt sår), selv om det er slitsomt. Alternativet er at han suger lenger i mange dager framover... Pass på at han får tømt en pupp skikkelig før du bytter side!

 

 

For meg hjalp det pumpe litt ved siden av, har en god dobbelt pumpe og den er mer effektiv til å tømme enn ungen, noe som gjør at det er lettere å øke produksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oke , prvde å pumpe men , jeg er såå tom at det kom kun noen dråper ... Nå sovnet han heldigvis , han har ikke sovet i hele dag , og det pleier han å gjøre tror han var litt sliten ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, fant ut nå at første økedøgn/periode kommer rundt uke 1-3 og deretter ca hver 4 uke til rundt 3-4 mnd, men med store variasjoner i både når, hvor intenst og hvor lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som oftast etter økedøgn så sover dei godt dagen etter visst det er nåke trøst....:) økedøgn varierer veldig ... nåken ganger er dei dette mens andre ganger går det laaang tid imellom..

pass på atte han får nok mat..bessede så er det faktisk tomt :)

lykke te :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk for mange svar !!!

HÅPER HAN SOVER BRA IMORGEN !! huff.....

drier å ammer igjen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...