Gå til innhold

sykdom og søvn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når barna deres er syke med feber, får de sove så mye de vil/trenger da? eller blir dere bekymret for døgnrytmen og holder dem oppe selv om de er sutrete/slitne?

 

Bf og jeg er uenige her.. Det gjelder en 6 mndr gammel gutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge mine har fått sove så mye de vil i den alderen, erfaringen med mine barn er at de trenger det.

God bedring til mini :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, jeg mener 16 måneder! he he... ett-tallet ble borte... Mener dere likevel det samme?

 

Takk for svar forresten

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da min var så liten så fikk hun sove så mye/når hun ville. Etterhvert som hun ble større begynte vi å styre unna soving på ettermiddagen og sånt. Men hvis hun var syk fikk hun sove ved behov. Nå er hun snart 3 år og er hun syk får hun fremdeles sove når hun vil. Men vi forsøker til en viss grad å holde på den vanlige rutinen hvis det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter råd fra fastlegen min , så lar jeg barna sove så mye de vil når de er syk. Har aldri fått noe videre problemer med døgnrytmen i ettertid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 17 mnd, og har akkurat hatt to omganger med sykdom. Hun har fått sove så mye hun ville, om det så var hele dagen.

 

Jeg vet jo selv hvor utslått jeg blir når jeg er syk, og hvor stort behov jeg har for å sove og hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fortsatt at de kan sove så mye de vil. Hvile er viktig for å bli frisk igjen, og jeg vil også selv sove mye om jeg er syk. Har en gode rutiner fra før av, så kommer en fort inn i de igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo å tenke seg til selv,når vi voksne er syke,så legger vi oss å sover fordi vi er trøtte og slitene,barna trenger også mye søvn og hvile for å bli friske igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel sover de like godt om natten om de er syke. De TRENGER jo den ekstra søvnen. Men uansett, om ungen er slapp og uggen om dagen og vil sove, og det skulle føre til at jeg må sitte oppe med henne om natta, så ja, da gjør jeg det!

 

Spør mannen hvordan han ville likt det hvis han hadde vondt i kroppen/hodet/var svimmel/småkvalm/kjempesliten/trøtt, og alt han ville var å legge seg ned og sove- og så noen nektet ham det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...