Gå til innhold

Kan det være noe gutten min er allergisk mot?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min er 12 dager gammel og har veldig ofte luftsmerter. Han både fiser og raper godt etter måltidene, men fiser veldig mye ellers også. Gråter og presser voldsomt i perioder i løpet av dagen. Jeg har prøvd alt, massere han på magen, korsryggen, klappe han under rumpa mens han henger over skulderen, presse føttene opp mot ribbeina hans... han får ut luft men har fortsatt like vondt i magen.

 

Jeg har nok melk i brystene til å mate han, men han bruker ekstremt lang tid. Jeg nevnte dette til helsesøster og hun sa da "ikke mer enn 20 min vel?". Han bruker 45-60 min hver gang, og grunnen til at han stopper er fordi han sovner. Prøver jeg å legge han ned fra meg da, så våkner han og vil ha mer. Dette gjør meg utrolig utslitt, at jeg ikke kan gjøre noe som helst for han vil alltid ammes. Så jeg har begynt å erstatte 1 måltid om kvelden med MME og da blir han mett og god med en gang, og han vil ikke ha mer med en gang! Hva kan være problemer her da? Jeg ser jo at det kommer nok melk ut av brystene mine.

 

Kan det være MME han reagerer mot da? Hvordan kan jeg få han mett uten å bruke MME, og bare min egen melk? Kan også legge til at han puster veldig tungt til tider, både når han sover og når han er våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Små barn kan streve med magen uten at det betyr at de er allergiske mot noe. De er jo helt nye og det samme er fordøyelsessystemet som nå skal tilvenne seg livet utenfor magen.

Om poden sovner lett når han spiser så prøv å kle av ham litt så han ikke er veldig varm, merker du han begynner å sovne så masser han under beina eller inni hendene.

MME er litt tøffere for magen å fordøye enn mm så det kan være at han reagerer litt på det. Du kan jo prøve å bytte merke om du føler det ikke gir seg.

Helsestasjonen og sykehusets ammepoliklinikk kan også komme med gode råd, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tipset å massere inni håndflaten eller under foten til babyen, det stimulere sugerefleksen. Ta kontakt med ammepoliklinikken på mandag evt fødeavd nå i helgen.

 

De første 3mnd kan være harde når de små har me luft i magen. Er desverre ganske vanlig. Noen kan reagere på den maten du spiser, og det kan være forskjellig men sikkert lurt å holde seg unna sterkt krydret mat, kål, erter brus osv. og etter egen erfaring Tomatsuppe med mozerella og urter var ikke no lurt:P

 

sender deg en klem, er litt slitsom denne første tiden før man blir kjent med den nye verdenesborgeren:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...