Gå til innhold

Bekkensmerter og eggløsning


Thea- Snart mamma til to :)

Anbefalte innlegg

Flere her som slet med bekkenløsning under svangerskap, og som fortsatt kjenner det når man har eggløsning? Vi er prøvere, og har en sønn på 1 å rog 7 måneder. Når jeg gikk med han var jeg veldig plaget med bekkenløsning, og jeg synes jeg får de samme typer smerter (ikke like vondt, men vondt) rundt eggløsning. Kanskje det kan ha noe med hormonene å gjøre? Jeg har iallfall tenkt litt på det og lurte på om flere hadde lagt merke til det samme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, det henger godt sammen. Jeg slet med bekkenlåsning forrige gang og selv og jeg fikk behandling i ettertid, så hadde jeg vondter under eggl. og mens. Jeg fikk også akutt bekkenvondt denne graviditeten (allerede tre uker etter befruktning) før jeg kunne teste.

Det er veldig hormonelt og mange av de samme hormonene under sv.skapet "beveger" ser gjennom syklusene våre.

For å forklare hvordan kvinner som fødte for lenge siden (10-20 år) fremdeles kan kjenne det i bekkenet ved el, så forklares det at kroppen husker ganske godt hormonendringene og reagerer som om en var gravid. Dette varer imidlertid bare en dag eller så, og når hormonverdiene synker litt så gir vondtene seg.

Dette er en forklaring jeg har fått fra en ekspert på området og synes den er ganske plausibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, se det. Jeg håper jo at jeg ikke trenger å få det tilbake denne gangern, men siden jeg kjenner det under eggløsning, så tenker jeg kanskje at jeg bare må foreberde meg på at det kommer tilbake ved ny graviditet. Og de som snakker om bekkenløsning som om det er en tullediagnose, kan gå å legge seg, de aner ikke hva de snakker om. (Har nettopp hatt et møte med en slik).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre mange idioter der ute som kaller seg kompetente på dette området. Fysioterapeuten jeg ble henvist til forrige gang, mente at ny forskning ville bevise at alvorlig bekkenløsning hos gravide ikke er det vi vet det er i dag. Jeg sluttet selvfølgelig hos henne da hun uansett ikke kunne hjelpe meg heller. Vondt hadde jeg når jeg kom og vondt når jeg gikk.

 

Uansett, nå vet jeg hva problemet mitt er og låsningen løses greit opp regelmessig hos kiropraktor så vi får se hvor lenge jeg holder i 100 % stilling (sykepleier med mye gåing og ståing), er 20 + 5.

Ta utgangspunkt i at det kommer tilbake og de forhåndsregler du kan. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...