Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #1 Skrevet 4. september 2010 Poden på 10 kom stolt hjem og fortalte at han hadde kjørt ATV hos en kompis i bursdag. Vi vet at det var en stor voksen modell, men vet ikke om den var uregistrert eller ikke. Vi kjenner to voksne som har blitt drept i ATV-ulykker, da de har veltet og fått doningen over seg. Derfor er vi mer enn skeptisk. De har kun kjørt på privat mark, og jeg kan aldri tro at de har noen forsikring som vil dekke dette. Vi er ganske sjokkerte, og drepte nok litt av gleden hans med å ikke akkurat bryte ut i spontan jubel over kjøringen... Ungene han var hos kjører denslags daglig, mer eller mindre under oppsyn, men ikke på bane eller gjennom motorklubb el.l. Noen som kan reglene om kjøring med ATV? Har virkelig unger lov til å kjære slikt som dette?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #2 Skrevet 4. september 2010 For kjøring med stor ATV så er regelen at du skal ha billappen tror jeg. Det kommer an på hva du registrerer den som, er den registrert som traktor så går det med billapp tror jeg, hvis ikke må man vel ha mc lappen. Uansett, en 10åring har IKKE lov til å kjøre den!!!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #3 Skrevet 4. september 2010 Du må ha mc-lappen (og dermed være 21 år) for å kjøre atv, hvis det ikke er en firehjuls moped (16 år). Uansett, 10 år har du IKKE lov å være.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #4 Skrevet 4. september 2010 HUff... hadde en mistanke om det... Da er det direkte lovbrudd de holder på med altså. Det hadde vel vært tryggere å sette ungene i en bil og latt dem kjøre istedet for den greia der. Poden er inforstått me dhvor farlig det er, men hva om han neste gang lar seg rive med. Vi bor på bygda, og jeg vil anta at dersom vi tipser poiltiet, så er det vi som pekes ut som ansvarlige. Og her er det omtrent normalt å kjøre moped når du er 12:(( Må tenke litt her... Takk for info! HI
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #5 Skrevet 4. september 2010 Jeg bor også på bygda hvor det kjøres mopeder i 12 års alderen. Men ATV er ikke greit her heller altså! Hilsen første annie.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #6 Skrevet 4. september 2010 Samme som på moped og sykkel. 50 cc 16 år og mopedlappen kommer ann på om den er registrert som MC el Traktor Eller ha billappen
Anonym bruker Skrevet 4. september 2010 #7 Skrevet 4. september 2010 HI her, så det er ingenting en tiåring skal kjøre med andre ord... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå