Gå til innhold

Dere som har sluttet å røyke...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor sluttet dere?

 

Jeg sluttet fordi jeg i en alder av 22 var tungpusten selv når jeg lå i senga så tenkte at nå måtte jeg gjøre noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble gravid, hadde røykt i 17 år og var tungpustet og hatet at jeg røykte men klarte ikke å slutte. Da det var et lite barn å ta hensyn til var det plutselig enkelt å slutte, det er noen år siden nå og jeg er fremdeles røykfri:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg hadde astma som liten og var blitt oppriktig redd når jeg fikk vondt i lungene (røykte i 7 år, og kjente det som værst de to siste årene) hver dag.

Jeg elsker å spare alle de pengene jeg ellers hadde brukt på røyk, og jeg og mannen har spandert på oss en all-inclusive ferie i neste uke for de pengene vi har spart på kun 8 mnd som røykfrie :D

Det beste er at jeg nå sitter og vet at jeg er ferdig med en avhengighet, jeg er så sterk i vilje og tro som jeg ville være før jeg sluttet :)

DET bygger opp min selvtillit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet fordi jeg skulle igang med baby-laging, og ønsker ikke at det skal ta lengre tid pga. røyking, og aller minst utsette barnet mitt for det.

 

Jeg er stolt over å ha klart å slutte og stolt hver gang jeg har lyst på en røyk og lar være, men har også dårlig samvittighet fordi jeg avogtil har lyst å ta meg en røyk. Har hittil ikke tatt i en røyk siden jeg la den fra meg for 1 mnd siden, men kan ikke si jeg merker noe forskjell på hverken helse eller økonomi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet da jeg ble gravid, hadde da røkt i 16 år. Nå er gullet blitt 1 år og jeg har ikke begynnt på å røyke, men tar meg en røyk når jeg en sjelden gang er ute på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte mannen i mitt liv, og han hadde astma og støvallergi. Å utsette han for røyk i tillegg,kunne jeg ikke leve med og sluttet på dagen. Fant viljestyrken jeg ikke visste jeg hadde og fikk aldri tilbakefall. Røyksuget forsvant usansynlig fort også. Kjærlighet gjør det med en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttet for at vi skulle begyne babyprøvingen og jeg ikke ville utsette en eventuelt unge for noe slikt.

Har ingen planer om å noensinne røyke igjen.

Vært røykfri i over 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

røyka i 11 år og ble noe heller uplanlagt gravid..slutta på minuttet..trengte egentlig bare en grunn for å slutte..rare greier..holdt meg i snart 4 år nå og det synes jeg er heeelt greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 22 år, røyket siden jeg var 13 (flau) sluttet forje gang jeg var gravid men begynte igjen :(

nå er jeg gravid igjen. og har sluttet igjen :)

kommer nok ikke til å begynne igjen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sluttet da jeg var 22,fordi jeg ble gravid og ønsket IKKE å utsette mitt barn for røyken...Har heller ikke startet igjen og kommer nok ikke til å gjøre det heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sommerjobb på sykehjem og fikk se flere med alvorlig KOLS, hjerneslag og terminal kreft. Da ble jeg oppriktig redd for konsekvensene av det jeg holdt på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet fordi jeg mente at det var idiotisk å røke.......... Ingen annen grunn enn det. Jeg begynte nemlig å røke da jeg var 13 år og sluttet siste dagen i russetiden, da jeg var 18 år. Nå er det 9 år siden! Det var litt tøft, men jeg fikk en kjæreste på den tiden som var helt imot røk, så det hjelper å være nyforelsket når man skal slutte å røke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg bare legge til ett spørsmål her HI??

Jeg vil slutte å røyke,og tenker litt på dette med vektøkning...La dere sluttere mye på dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å røyke da jeg var gravid rundt da jeg bestemte meg for å beholde barnet. Ble rett og slett fysisk umulig å røyke da jeg ble så kvalm og dårlig av det!

Til slutt var det sånn at bare jeg tenkte "Nå går jeg ut å tar meg en røyk" brakk jeg meg. Så da var det bare å slutte, da!!!

 

....og heldigvis for det!! Det er nyyydelig å være røykfri!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...