Gå til innhold

Leger er noe DRITT ! ! ! !


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed av legen att jeg har lungebetendelse, har hatt 39 i feber i nesten 2 uker, hoster som en volvo motor, kjempe tungt og puste, vondt i ryggen når jeg hoster.

 

Fekk beskjed av legen min og ringe legevakta i dag om jeg ikke var blitt bedre, for mulig innleggelse på sjukehus siden pencelin`n ikke virker på meg, kan ikke gi meg den pencelinen han ville, siden jeg er gravid.

 

Ringte i dag, og blei møtt av legevakta, og fekk beskjed om att det er kun infulensa, det går over i helga.

 

Nå hadde jeg gledet meg til og komme på sjukehus og få pencelin rett i blodet, slik jeg kunne fungere som mor igjen, og ikke kun ligge i senga og se stjerne.

 

Er det farlig og gå lenge med lungebetendelse og legevakta ikke gidde og ta meg på alvor?!

 

I tillegg var han sur fordi att mormi ringte i stede for meg,

for jeg klarte ikke og komme meg opp av senga.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis legen din har sagt at du skal ta kontakt med legevakta i helga om du ikke blir bedre, så sier du det til de som du møter på legevakta. Du skal inn, ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til legevakta en gang til.

Lungebetennelse kan utvikle seg og bli enda værre enn det egetnlig var.

Går det for lang tid, kan du måtte ende opp med å drenere begge lungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel for det første er det ikke leger som tar tlf på legevakta.

Og for det andre kan ikke MorDi ha forklart situasjonen slik som den er eller så har du møtt et hespetre.

 

Ring igjen, eller dra ned dit, hvis du ikke kommer ut av senga, bestill en ambulanse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkerende nok, så dør faktisk folk i Norge fortsatt av lungebetennelse... Ring legevakta igjen!! Event. rett til medisinsk avd. eller hvor de nå legger slike pasienter. Event. til legen din, og så få ham til å ringe.... Litt frekt, men hallo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring ned igjen - si at nå VIL du legges inn for du er så dårlig. Vil de ikke høre så kjører di mor eller en annen deg ned på akutt-mottaket. Si at du krever at de sjekker deg!!! IKKE akseptabelt. Er slettes ikke alltid de på legevakta har rett for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor du ute i distrikt, men en urgammel distriktslege som legevakt?

 

Ring legevaktssentralen og forklar situasjonen på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i og med at leger er noe dritt kan du jo bare gå ut fra at legen din tar feil, spise en paracet og slappe av.

 

(Ja, eller du kan kontakte legevakten igjen, evt ringe direkte til sykehuset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring opp igjen til legevakten, de SKAL ta deg alvorlig. Forklar de hva legen din har sagt, og få med at du er gravid.

Be om navnet på den hurpa du snakker med og vakthavende lege og si at hun får stå til ansvar hvis situasjonene din forverrer seg og det skjer noe alvorligere.

 

Jeg har faktisk vært ute for akkurat det samme da jeg hadde dobbelsidig lungebetennelse og skyhøy feber.

Det funket bra å true med "ansvarsfordelingen" hvis det skjedde noe mer alvorlig:)

 

Måtte tilslutt få min mor til å ringe, fordi jeg nesten ikke fikk puste. Endte opp på sykehus og måtte få oksygen og pencilin intravenøs.

Her sendte sykehuset et klagebrev på behandlingen jeg hadde fått av vakthavende personell på legevakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt teit av legen din å si at du skal kontakte legevakta etter nesten 2 UKER om du ikke har blitt bedre. Hadde jo vært MYE bedre om legen din hadde tatt ansvar selv og tatt deg inn til kontroll på fredag... eller i morgen (du overlever nok en natt til).

 

Legevakten er jo tross alt til for AKUTT sykdom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...