Gå til innhold

Uff, nå merker jeg at jeg har fått nok av den pirkingen til min mor og at hun bestandig tror hun gjør alle ting så mye bedre enn meg..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke hvorfor hun har lyst til og skape en slik uhyggelig stemning oss to imellom. Hun skal altid pirke på den minste lille ting og de fleste tingene hun pirker på forstår jeg faktisk ikke..

 

Typiske ting hun pirker på er barneoppdragelse og hvordan jeg holder det her i huset.

 

Feks: Min sønn får omtrennt ALDRI godteri, det er jeg faktisk ganske streng på! Han er bare 1,5 år og jeg ser ikke behovet og gi han søtt, han er veldig glad i frukt og spiser den maten som blir lagdt til han, både av brødmat og midagsmat. En sjelden gang har det hendt han har fått søtt, som en gang hans farmor kom på besøk og hun hadde kjøpt blomster til meg og en liten pose sjokolade til han. I slike tilfeller syntes jeg det er ok at han får litt, sålenge han ikke maser seg til det eller forventer og få mer og mer og mer.

 

Feks: Dersom 2 tallerkner står på kjøkkenbenken... fordi oppvaskmaskinen er full og står igang! Selvom jeg da sier at dette er grunnen, kan hun si ting som, ja men legg de i oppvaskkommen så det ikke syntes så da. 2 tallerkner, som faktiks, ja er skylt!

 

Blir litt langt det her, men jeg MÅ bare få det ut rett og slett for jeg prøver og si det gang på gang at jeg ikke syntes det er noe koselig og høre slikt helt tiden og iallefall ikke at hun skal si det forran min sønn. Nå som han er 1,5 forstår han nok ikke så mye, men tenk om hun skal fortsette med det..?!

 

Jeg er faktisk en veldig ryddig person og jeg liker og ha det organisert og hjemmekoselig her vi bor. Men jeg er bare et menneske.. Jeg er sliten, jeg er alenemor og student på en og samme tid som jeg skal ha hele "plettfritt" her i heimen. Jeg føler meg helt elendig når hun gang på gang skal fortelle meg hvor udugelig jeg er, at jeg ikke gjør noenting bra nok. Jeg blir så lei meg rett og slett. Det er akkurat som at hun vil at jeg skal tro at jeg gjør en elendig jobb selv.. det er nesten så hun har klart det..

 

Mei uff, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Utenom dette har vi et ganske alright forhold og hun er en flott mormor for sønnen min. Men det ødelegger alt når hun skal være så ufyselig mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sagt at hun ikke var velkommen på besøk så lenge hun oppførte seg slik. Jeg hadde samme problem med min mor, men satte meg ned en dag og pratet med henne. Hun ble selvsagt fornærmet, men noe må ha gått inn....for nå kritiserer hun aldri noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...